annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

aankoop veilig betalen

ik heb een item gekocht waarvoor ik nog moet betalen. Ik wil dit zo spoedig mogelijk doen, en dacht dit het beste via paypal te doen. Nu, maandag ga ik naar de bank omdat (het is mijn eerste keer) de gegevens die moet invullen en vooral die drie-cijfer code niet op mijn kaart staat.

vraag 1:
Ik kan toch via mijn bankrekening het geld naar mijn nieuwe paypal-rekening sturen?

vraag 2:
de verkoper vraagt me of ik om naar zijn ing-rekening over te schrijven...
Is dit nu hetgeen waarvoor gewaarschuwd wordt vanuit ebay om juist niet te doen? En dus toch via paypal te betalen?
Of moet ik zijn manier van betalen volgen? Sowieso heeft hij een paypalrekening. Het gaat om dit produkt, maar het is in het frans te doen...

objectnummer : 170408846593. Verkoper : "Le ropieur"

Hagebroek.
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

aankoop veilig betalen

Bij de betalingswijzen vind je dat verkoper via overschrijving wil betaald worden, en NIET via PP, behalve voor kopers van buiten de EU.
Da's volkomen normaal, want bij elke PP betaling worden er kosten geheven ten laste van de ontvanger, en nog niet zo zuinig ook.
Uiteraard kan je dan niet "genieten" van de PP-kopersbescherming (waarom kan ik dat toch nooit typen zonder te grinniken?:^O), maar als je verkoper verzendt met track en trace is het risico heel beperkt.

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

aankoop veilig betalen

Toevallig kom ik hier nog eens (her)lezen, en één ding is tussen de plooien gevallen :
Is dit nu hetgeen waarvoor gewaarschuwd wordt vanuit ebay om juist niet te doen?
Nee, je verwart met Western Union, HET favoriete betaalmiddel van internationale scammers.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

aankoop veilig betalen

Western union betalingen dienen voor mensen die je persoonlijk kent ,waar je ZELF volledig op vertrouwd en waar andere betalingsmogelijkheden (paypal/bank-to-bank )niet bruikbaar zijn .
Bij transakties op ebay is dit meestal niet zo ,dus niet bruikbaar voor ebay (af te raden).
Bericht 4 van 4
laatste antwoord