annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

beperkte transactiegeschiedenis op eBay dient u paypal aan te bieden

Ik krijg de volgende mededeling wanneer ik een nwe item te koop zet:
"Vanwege uw beperkte transactiegeschiedenis op eBay dient u voor deze aanbieding PayPal als betalingsmethode aan te bieden. PayPal is een veilige en eenvoudige manier om betalingen op eBay te ontvangen"

Ik heb geen paypal en ik wil geen paypal.

Bij elk item heb ik per overschrijving gezet.

Graag hulp of is dit normaal van ebay????
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Zie
http://forums-benl.ebay.be//thread.jspa?messageID=600332926&forumID=35#600332926

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Stuur een bericht naar eBay met de vraag waarom ze een betaling via om het even welke bankrekening niet aanvaarden net zoals ze het gebruik van Paypal verplichten.

Elke financiële instelling die een vestiging heeft binnen de EU of er wettelijk mag handelen kan een klacht indienen naar de Europese Commissie wegens juist het overtreden van Europese economische grondregels:

"(8) Deze richtlijn beschermt de economische belangen van de consument op rechtstreekse wijze tegen oneerlijke handelspraktijken van onderneming en jegens consumenten. Daarnaast beschermt zij indirect legitieme ondernemingen tegen concurrenten die de regels in de richtlijn niet in achtnemen; hierdoor is binnen het toepassingsgebied van deze richtlijn een eerlijke concurrentie gewaarborgd."

Basis: EU richtlijn 2005/29 betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt.

Hetzelfde principe waarvoor Microsoft reeds een paar maal veroordeeld werd tot het betalen van honderden miljoenen euro wegens misbruik van machtspositie is hier van toepassing. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Wat zou een aanbieder via eBay beperken als die Paypal zou aanbieden maar met de duidelijke vermelde beperking dat enkel betalingn via Paypal aanvaard worden als die afkomstig zijn van rechtstreekse afhalingen van een bankrekening en waarbij betalingen via Paypal met gebruik van een creditkaart niet zouden aanvaard worden?

Waarom zou een verkoper MOETEN een paypal betaling aanvaarden die van een creditcard genomen wordt en waarbij een verkoper bijkomende paypalkosten zou oplopen? -----

-----

Bericht 4 van 4
laatste antwoord