annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

katiaandy
Community-lid
Ik had een aanbieding lopen en werd door koper "F" gecontacteerd met de melding dat hij betaald had via een overschrijving, maar dat de NU KOPEN knop niet werkte.
Even later koopt een tweede koper "V" het object en betaalt wel via Paypal. Nu staat de aanbieding niet meer open.
Ik betaalde het object dezelfde dag terug via paypal, maar de naam van de tweede koper "V" blijft wel staan.
Ik heb koper "F" via een bericht gevraagd om zijn gegevens mee te delen om het pakje op te sturen.
Heb ik OK gehandeld? Ik voel me kei schuldig tegenover koper "V"
Voor deze transactie kan ik natuurlijk geen feedback krijgen van de koper en geen feedback geven.
Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

huwitte
Community-lid
Voor dit object is Direct betalen vereist.
U dient Direct te betalen


Uw lopende aanbiedingen met een Nu Kopen knop zijn met directe betaling vereist. Zo waarschijnlijk zal dat ook het geval geweest zijn met die afgelopen aanbieding. Dan kan alleen gekocht worden als men direct met PayPal betaalt.
http://pages.benl.ebay.be/help/pay/require-immediate-payment.html

Dus die eerste zogezegde koper is niet de koper volgens eBay, de tweede wel. En het is de tweede die nog feedback kan geven.:-(



Bericht 2 van 6
laatste antwoord

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

huwitte
Community-lid
En men kan zich afvragen of directe betaling vereisen wel een goede keuze is op eBay.be, waar toch een belangrijk gedeelte van de kopers geen PayPal account heeft.



Bericht 3 van 6
laatste antwoord

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

katiaandy
Community-lid
Ik ben een particuliere verkoper en het doet me inderdaad nadenken. Volgende keer gewoon via veiling en dus geen verplichte betalingen via Paypal meer.
Ik moet wel zeggen dat de terugbetaling via Paypal zeer simpel was, maar deze kwestie heeft me toch al heel wat (kostbare) tijd gekost omdat ik alles eerst heb moeten opzoeken.
Via "transactieproblemen oplossen" heb ik alles kunnen oplossen (tot hier toe). ?:|
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

huwitte
Community-lid
Goed dat alles naar behoren verlopen is tot hiertoe.:-)

Men kan wel “Nu Kopen” gebruiken, als optie bij een veiling of bij een vaste prijs aanbieding, zonder gebruik te maken van de “directe betaling vereist” optie. De optie “directe betaling vereist” kan men uit- of aanvinken in het vak “betalingsmethoden” in turbolister wanneer u de aanbieding maakt of herziet. En als men die optie niet gebruikt kan de koper Nu Kopen gebruiken zonder een PayPal account te hebben of te hoeven gebruiken, en kan hij kopen met “Nu Kopen” en betalen via overschrijving.



Bericht 5 van 6
laatste antwoord

object 2 keer betaald door 2 verschillende kopers

katiaandy
Community-lid
Dat is interessant om weten. Ik ben nog geen bedreven Turbolister-gebruiker en ga hier volgende keer zeker op letten.
Bedankt voor de tip.
Bericht 6 van 6
laatste antwoord