annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

probleem opgetreden bij uitbetaling door EBAY naar 2 verschillende zichtrekeningen

Hallo EBAY-verkopers,

Ik heb 2 Ebay-accounts gekoppeld aan 2 afzonderlijke zichtrekeningen bij 2 verschillende BELGISCHE banken. 

Sinds bijna 2 maanden krijg ik nu elke avond van EBAY de volgende email :

"Er is een probleem opgetreden bij het verzenden van uw uitbetaling.

Uw uitbetaling is mislukt, maar we zijn ermee bezig

Beste X,

Uw uitbetaling op 17 okt 2024 van het bedrag van EUR XXX is door uw bank teruggezonden omdat uw rekening niet kan worden gecontroleerd. We proberen uw uitbetaling opnieuw over te maken.

Controleer of de bankrekeninggegevens die u hebt opgegeven, juist zijn. Neem bij twijfel contact op met uw bank."

De gegevens van beide bankrekeningen zijn absoluut juist!! Beide zichtrekening werken trouwens voor de rest perfect!

De laatste gelukte uitbetaling  door EBAY dateert van 3 september jl .

Ik zou dan ook graag weten of er nog onder jullie verkopers zijn die hetzelfde probleem meemaken.  Graag een reactie van jullie kant als dit bij jullie ook het geval is

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

probleem opgetreden bij uitbetaling door EBAY naar 2 verschillende zichtrekeningen

Hallo Dima6805,

Ik heb precies hetzelfde probleem.Alles werkte perfect tot 3 september.Nu krijg ik geen uitbetalingen meer...

Net dezelfde mails gekregen.Het is zuur dat je aan je geld niet kan met perfecte rekeningen.

Eigenlijk kunnen wij eBay niet meer gebruiken,want er wordt geen oplossing aangeboden.Intussen staat ons geld geblokkeerd in een uitzichtloze lus.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Hallo nostravandamus,

Het probleem lijkt te liggen bij de veiligheidsvoorschriften bij BNP PARIBAS FORTIS!! Blijkbaar zijn die gewijzigd na 3 september waardoor de EBAY uitbetalingen sindsdien geweigerd worden!!

Ik heb 1 van mijn 2 accounts gekoppeld aan een zichtrekening bij een andere bank dan BNP PARIBAS FORTIS en sinds 11 oktober komen de uitbetalingen wel toe op die andere zichtrekening!!

De uitbetalingen naar de zichtrekening bij  BNP PARIBAS FORTIS worden tot vandaag echter nog steeds door de bank teruggezonden naar EBAY.

Ik heb daarnet telefonisch contact opgenomen met BNP PARIBAS FORTIS. De adviseur kon ook geen oorzaak vinden voor de terugbetalingen aan EBAY. De enige oplossing bestaat er dus in om de BNP-zichtrekening op te zeggen en een zichtrekening bij een andere (=betere!) bank dan BNP PARIBAS FORTIS te koppelen aan je EBAY-account. Dit is echt nog de enige manier om je geld van EBAY te ontvangen!!!

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Hallo Dima6805,

Bedankt voor deze toelichting.Het is inderdaad een BNP Parisbas kaart dat nu problemen geeft.Eerder was dat een Bpost-kaart(zonder problemen).Door de overname van Bpostbank door BNP Parisbas zouden er nu problemen zijn voor ebay tegoeden te ontvangen op deze vernieuwde kaart.Recentelijk,want het heeft een tijdlang geen problemen gegeven.

Ebay zelf zegt dat de BIC-code niet meer overeenstemt.Het rekeningnummer is dan wel hetzelfde gebleven,blijkt dat de Bic-code nu voor een mismatch zorgt.

Inderdaad eBay raad aan om een kaart van een andere bank te koppelen.

Maar als je niet zobiezo al bij een andere bank zit,lijkt het me te gek om alleen voor eBay nog een andere zichtrekening te openen met kosten vandien.

Toch bedankt voor de info.Stof tot nadenken...

Bericht 4 van 4
laatste antwoord