annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

winkel pay-pal verplicht ?????

Kan iemand me even informeren of ik hier nu juist zit ... Ik had een 3-tal weken een winkeltje opgestart, nu wordt ik verplicht pay-pal te aanvaarden. Als ik de kosten naga voor dingen die ik aan 1 euro verkoop kost me dit 0,15 kosten advertentie en 7% commissie en de paypal doet daar nog eens 0.35 euro extra en 3,4% van weghalen. Dus resultaat iets van 1 euro daar ontvang ik netto geen 0,40 euro meer van????
Wordt ik dan verplicht mijn spullen duurder te zetten, neen dat mag niet volgens het beleid. Wat moet ik dan ... naar een rommelmarkt trekken om mijn goedkope spullen te verkopen. Ebay verliest wel heel wat flair op deze manier!
Trouwens Belgische banken werden sinds de europese muntunie verboden nog kosten aan te rekenen aan mensen die hun eigen geld wilden afhalen., hetzij aan het loket hetzij aan de automaten. Kan ebay dit dan ??? Hier worden wij verplicht met een rekening te werken die veel kost en waar voor zover ik het doorheb ebay de intresten van int. Ik vond het leuk eens een extra som op mijn rekening te ontvangen .... nu moet ik al tot 100 euro wachten/sparen vooraleer ik er dan nog eens kosteloos aankan.
Ik kan me voorstellen dat voor grote verkopers dit maar peanuts zijn die kosten maar voor iemand waar ebay een hobby was om eens iets extra te ontvangen is het niet meer bedoeld. Zoveel is duidelijk. Onbegijpelijk dat andere verkoopsites geen eurocent vragen en hier de kosten steeds oplopen. Jammer maar voor de small is beautifull..... deze moeten maar naar andere sites gaan , daar komt het hier wel op neer. Kan iemand mij zeggen hoe ik die pay-pal kan vermijden. is mijn winkel sluiten de enige oplossing?
Kunnen kopers die betalen via pay-pal hun transactie ongedaan maken? Want voor 40 of 80 cent ga ik niet meer inpakken en naar de post lopen etc.

bedankt,
Eline
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

winkel pay-pal verplicht ?????

e-user2
Community-lid
Paypal overtreedt de Europese richtlijn (alsmede een serie nationale wetgevingen die hierop gebaseerd zijn) door géén kosten aan te rekenen van een paypal rekening naar een andere (ongeacht of deze gevoed worden door betaalkaarten of door afnamen van 'normale' bankrekeningen) maar wél kosten aan te rekenen voor een betaling van een Paypal BANKREKENING (althans voor hun Europese klanten) naar een 'normale' bankrekening.

Dat Paypal als rasecht amerikaans bedrijf kent enkel hun eigen regeltjes. En naar Amerikaanse gewoonte weigeren zij hun interne regeltjes aan te passen naar enige wetgeving (tot ze in een schikking een paar honderd miljoen mogen ophoesten, en dan nog zullen ze hun regels niet aanpassen). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 2
laatste antwoord