annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nederlandstalige verkoper tussen allemaal Franstalige zoekertjes

lepoutre
Community-lid

Ik zit wat verveeld met het volgende:


 


Als ik iets zoek zijn de gevonden resultaten hoofdzakelijk van Franstalige verkopers.


Ikzelf verkoop ook artikelen en ik merk dat vooral Franstalige personen reageren op mijn zoekertjes.


Dit terwijl ikzelf in Vlaanderen woon.



Ik heb het gevoel dat mijn zoekertjes niet genoeg gevonden worden bij Nederlandstalige mensen. Daar ondervind ik hinder. Ik verkoop bijvoorbeeld onder andere playstationspelletjes en kreeg al verschillende keren de vraag of het spel in het Frans is.


 


Zou er ergens iets verkeerd staan bij mijn instellingen of zou er nog een andere reden zijn?


Ik heb me al rot gezocht in mijn ebay, mijn account naar de mogelijke oorzaak maar ik kan niets vinden.
Na een vraag bij customer support kreeg ik als antwoord dat zoekertjes vaak gerangschikt worden volgens soort verkoper (powerseller, gewone verkoper...), gratis verzending wordt hoger gerangschikt enz


Maar dit alles verklaart niet waarom quasi alles in het Frans is.


 


Iemand die kan helpen?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Nederlandstalige verkoper tussen allemaal Franstalige zoekertjes

Beste,


 


Best vermelde in welke taal je games zijn, voor franstaligen zal het waarschijnlijk ook in het frans moeten zijn.


Ik zie dat je je aanbiedingen meestal tweetalig maakt vandaar reactie van franstaligen.


Zijn de spelletjes niet in het frans dan is dit waarschijnlijk commerciëel minder interessant.


mvg.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Nederlandstalige verkoper tussen allemaal Franstalige zoekertjes

ik zou ook even door mijn afbeeldingen lopen moest ik van U zijn...2deh...afbeelding op ebay...?

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Nederlandstalige verkoper tussen allemaal Franstalige zoekertjes

Vlaamse kopers zitten meer op 2dehands en kapaza enzo...


 


80% van mijn kopers zijn Franstaligen. Ik was begonnen met enkel Belgische of Engelse releases te verkopen, intussen koop ik grotendeels in Frankrijk in! 


 


Onze Waalse zuiderburen gebruiken véél meer eBay dan de Vlaming.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Nederlandstalige verkoper tussen allemaal Franstalige zoekertjes

lepoutre
Community-lid

Bedankt voor de reacties !


 


Wat ik onthoud:


 


- Ik heb niets verkeerd ingesteld, de Vlaamse doelgroep is gewoon kleiner.


- Goede tip: taalkeuzes van de games vermelden


 


De hulp ivm afbeeldingen begrijp ik wel niet zo goed. 


 


 


Bedankt 😛

Bericht 5 van 5
laatste antwoord