annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay members & belastingen...

sony-san
Community-lid

V: Ik heb omzetbelasting te verzamelen over al mijn verkoop of alleen de verkoop ik in mijn eigen land? En is deze belasting geld geclaimd als inkomen en vervolgens ten laste van een vermindering? 
A: Dit is een grote vraag en een die ik vaak! 

Op dit moment zijn online ondernemers en verkopers op eBay niet verplicht om belastingen op de verkoop te verzamelen over items die worden verkocht en geleverd aan klanten in een andere staat. Als de staat de eBay-verkoper of bedrijf is gevestigd in een staat of plaatselijke omzetbelasting, dan bent u verondersteld om omzetbelasting te verzamelen over producten verkocht en geleverd aan dezelfde staat, maar je hoeft niet om de verkoop belasting te innen op de verkoop aan klanten gelegen in een andere staat. 

Verzameld omzetbelasting is niet inkomen, en omzetbelasting afgedragen aan de staat niet een last. Dus voor fiscale doeleinden, moet je niet beweren dat de omzetbelasting die je verzamelt als inkomen, en ook moet je niet aftrekken omzetbelasting afgedragen aan de staat als een aftrekpost.


NIEUW INFO



V: Ik begon met de verkoop items uit rond mijn huis dat ik niet meer willen op eBay. Ik ben HIERONDER verkopen wat ik betaald voor deze items. Ik probeer niet om winst te maken, ik probeer alleen om zich te ontdoen van de artikelen niet meer wilde. Is dit beschouwd als een bedrijf? Moet ik mijn eBay-verkoop melden bij de belastingdienst?


A: Het verkopen van persoonlijke spullen met verlies is niet een economische activiteit, zodat u zich geen zorgen te maken over het bijhouden van of het melden van dit activiteit op uw belastingaangifte. 

De IRS zal niet toe dat u met een verlies van persoonlijke spullen verkocht op eBay op te eisen. Echter, het moment dat je iets koopt met de bedoeling van de verkoop op ebay voor een winst, je hebt een bedrijf, en dan hoef je nodig hebt om te beginnen met het bijhouden van en rapporteren van uw activiteit. 

Opmerking: als u verkoopt zowel persoonlijke items en items die u specifiek gekocht door te verkopen, dan moet je verslag van de persoonlijke items verkocht goed, maar de verkoopprijs te gebruiken als de kosten, zodat u niet tonen een verlies voor deze items. Of u kunt opstelling een aparte eBay-account en gebruik een voor persoonlijk gebruik, de andere voor zakelijk gebruik - dat is waarschijnlijk de beste oplossing.



Begraven diep in de Woningwet die net is aangenomen is een bepaling die vereist dat credit card processors - met inbegrip van bedrijven als eBay en PayPal - een jaarlijkse bruto-inkomsten van haar kooplieden melden bij de belastingdienst.


Te betalen met creditcard processors vereist zal zijn om formulier 1099 in te dienen voor elke handelaar die ten minste $ 10.000 in de bruto-omzet en 200 transacties heeft. 

Bedrijven hebben tot 2011 om te voldoen aan deze nieuwe wet. 

Het doel van deze nieuwe wet is om de inkomsten voor de huisvesting herstelpakket te verhogen en de fiscale kloof te sluiten. De IRS schat dat het miljarden dollars verliest in de fiscale inkomsten uit kleine bedrijven die onder-rapport (of niet melden) inkomen. 

Terwijl ik maak me zorgen dat deze nieuwe wet zullen de kosten voor het midden-en online ondernemers om omhoog te gaan (in de vorm van hogere eBay-kosten, hogere PayPal kosten, enz.) kunnen veroorzaken, ik denk ook dat alle eigenaren van kleine ondernemingen moeten betalen hun eerlijk deel van de belasting (ik betaal mijn belastingen, waarom zouden niet alle eigenaren van kleine ondernemingen?).



Vanaf 2011, creditcard handelaars - waaronder eBay, PayPal en Amazon onder andere - zal moeten beginnen met het verzenden van 1.099 formulieren om verkopers die aan bepaalde criteria voldoen. Als u geld verdienen online, of het nu op eBay te verkopen, de verkoop van uw eigen product, of te verkopen affiliate producten, krijgt u een 1099 volgend jaar. 

Dit wetsvoorstel is al jaren in de maak, het oorspronkelijke wetsvoorstel voorgesteld dat de credit card processors nodig zijn om 1099s in te dienen voor elke verkoper dat ten minste $ 10.000 had in bruto-omzet en 200 transacties. De nummers in de eindafrekening zijn een beetje anders - u moet ten minste $ 20.000 in bruto-omzet en 200 transacties voor creditcard handelaren zijn verplicht om u een 1099, zal dat minder mensen worden getroffen dan aanvankelijk werd gedacht.

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Ebay members & belastingen...

beetje moeilijk om te lezen zulle !!!


 


ik kan maar 1 ding zeggen,  ik ben zakelijke verkoper en ik mag aan gelijk wie in de wereld verkopen, ik ontvang hier btw op en stort dit door naar de btw.   ik betaal hier belastingen op m'n winst.


 


of nu iemand uit Duitsland in m'n winkel in Oostende een item koopt of die Duitsman koopt online bij mij op Ebay dan is dit net hetzelfde.


 


Johan


 


 

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Ebay members & belastingen...

sony-san,


 


Met alle respect, maar ik begrijp er niks van! 😞

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Ebay members & belastingen...

forumgutspiller_be
Community-lid

Ik weet waar hij het in het laatste deel van het bericht over heeft. Ik heb online ook dat bericht gelezen. Dat geldt echt voor de VS en niet voor België.


In de VS gaat er effectief een wet van kracht waar er PayPal wettelijk verplicht wordt om verkopers met een bepaalde omzet dat formulier op te sturen en te laten invullen. Het oorspronkelijke artikel was mij ook niet helemaal duidelijk maar het had te maken met het online innen van BTW of belastingen. Zoals vermeld enkel van toepassing in de VS.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Ebay members & belastingen...


 


ik kan maar 1 ding zeggen,  ik ben zakelijke verkoper en ik mag aan gelijk wie in de wereld verkopen, ik ontvang hier btw op en stort dit door naar de btw.   ik betaal hier belastingen op m'n winst.



 


Dit is niet helemaal correct, Johan.


Je moet enkel btw aanrekenen op producten verkocht aan een particulier BINNEN de EU, aan een zakelijk aankoper in België en aan een zakelijk aankoper buiten België maar binnen de EU die geen btw in aftrek mag brengen (heet in de meeste landen een mini-onderneming of zoiets).


Aan klanten BUITEN de EU moet GEEN btw worden aangerekend, of ze nu particulier zijn of niet.


 

-- Bewerkt door supergiftman om 28 Mar 2012 17:31 CEST



Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Ebay members & belastingen...

theoretisch ok, maar ik trek mij dat allemaal niet aan!


 


heb al werk genoeg om nog een keer een extra boekhouding er op na te houden.


 


alles wat ik verkoop is 21% btw inbegrepen, denk dat dit een éénvoudigst is want zit nu al met een dubbele boekhouding, één met speciale regeling, btw op de winstmarge en één met btw op het volledige bedrag. Heb daarnaast dan nog spullen die aangekocht worden zonder btw en met 6 btw en met 21% btw!

Bericht 6 van 6
laatste antwoord