annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Invoerrechten betalen

Hallo allemaal,

 

Een item van Ebay USA heeft als betalingsgegevens de volgende tekst:

 

Internationale invoer en verzendkosten betaald aan Pitney Bowes Inc

 

 

Ook het te betalen bedrag aan kosten staat er bij vermeld.

Heeft iemand ervaring met deze handelswijze?

Berekent die Pitney Bowes zelf de invoerkosten voor Belgie?

En als dat zo is, kloppen die bedragen wel?

Ooit was het zelfs zo dat als je twee identieke items kocht in de USA , je toch verschillende invoerkosten diende te betalen (kwestie van het humeur van de douanier op dat moment).

 

 

mvg,

72xl

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Invoerrechten betalen

Dag allemaal,

 

Onlangs had ik een item gekocht in de U.S. (met verzendkosten en internationale invoer naar Belgie via Pitney Bowes)

Toen ik de aankoop wilde betalen met Paypal had ik op de aankoop faktuur alléén de som van de goederen, de internationale verzendkosten ... en géén invoerrechten. Heb uiteindelijk, na herhaalde pogingingen om te betalen, de transactie moeten annuleren bij de verkoper. Nu ben ik het zwarte schaap WANT IK HEB EEN ITEM NIET BETAALD ! Deze verkoper wil aan mij niet meer verkopen. 

Kijk goed of er invoerrechten bij het item vermeld staan, bij nader inzien  zijn meerdere verkopers zonder vermelding van invoerrechten : BETALEN IS ONMOGELIJK !

Waar ligt de fout ?

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Invoerrechten betalen

WIJ,  als Belgen zijn veronderstelt om te weten dat je EXTRA invoorrechten en btw moet betalen als je iets in het buitenland (buiten Europa , Schengenzone) koopt.

 

 

Er zijn veel kopers die denken een koopje te doen in bvb de VS of in CHINA maar komen van een koude kermis thuis.

 

Ze hebben alles netjes betaald maar dan komt de postpode en mag je nog bijbetalen.

 

 

Het is vaak bijna 30% dat je nog eens extra erbij moet rekenen.

 

 

Als je bvb 500 dollar voor de goederen + 40 dollar verzending betaald is dit op  (op 30/08/15)  = 483.01 euro 

 

Stel dat je hier in Belgie 600 euro zou betalen voor de goederen en in de VS maar 483.01 euro (verzending inbegrepen) dan denk je profijt gedaan te hebben.

 

De werkelijkheid is anders:   Na betalen van die invoerkost kom je in totaal op 620.98 euro !   

 

Resultaat, je hebt 20.98 euro meer betaald met je aankoop in de VS dan dat je het hier had gekocht !

 

 

DUS  opletten geblazen.

 

 

ALS JE IETS KOOPT IN DE WERELD:   Gebruik de invoercalculator !!!!

 

http://www.invoercalculator.be/          

 

 

 

Bericht 3 van 3
laatste antwoord