annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

bizar tankstationverhaal + raad nodig

1000-and-1-bricks
Community-lid

hallo allemaal



even een vertelseltje van wat ik tegen ben gekomen + eventueel tips en advies van waar ik met mijn probleem terecht kan



het begon op 24 augustus ll.



Ik ging na mijn dagtaak gaan tanken bij een tankstation in het gentse,20 euro tankte ik,ik heb een leefloon dus moet het zuinig aan :-),nu wat later kwam ik thuis en wilde met mijn partner een frietje gaan eten in onze stad,maar moest eerst geld uit de muur halen om dit te doen,na vele pogingen en een hoop gevloek kreeg ik geen cash uit de muur,ik terug naar huis,gekeken op mijn pc-banking,geld staat er op,vol frustratie en zonder geld dan maar een boterham gegeten...



op 25 augustus naar de bank met dit probleem,ze zeiden dat mijn geld geblokkeerd stond omdat er een aankoop van 125 euro gedaan was met mijn kaart (die in mijn portomonnee zit) in het buitenland op 24 augustus (kijk eens terug ik was gans de dag op school) en dat ik geen geld had om op te nemen,alhoewel het saldo 125 bleek te zijn



Nu dacht ik,er is iets mis met de pomp waar ik mijn benzine had genomen ik had al eens gehoord van betaalsystemen die gemanipuleerd kunnen worden om zo je rekening te plunderen,dus dacht ik dat kan best wel es de reden zijn...en vreesde het ergste dus...



de maandag naar dat tankstation om een waarschuwing te geven van hetgeen er zou kunnen gebeurd zijn (met gevoel voor burgerplicht) zij namen hier notie van en gingen het bekijken



Ik kreeg daarna telefoon van de bank dat mijn geld weer beschikbaar was, en dat ik moet opletten dat als ik een betaling doe ik het niet zo maar mag annuleren want dan loopt alles vast ...IK HEB GEEN BETALING GEDAAN zei ik,maarze bleven er bij



soit...mijn geld terug,ik was al blij...ik had wel in het weekend geld van mijn ouders moeten lenen om eten te kunnen kopen,maar ja dat is maar teruggeven...



nu,vanmorgen,voor ik op school kwam ging ik terug naar dat tankstation,omdat ik wat wisselgeld moest hebben voor de koffiemachine op school,dus ik binnen en begin te praten tegen de mens die ik die maandag mijn verhaal had gedaan,zij ook blij dat alles goed is...maar naast haar staat een vent die zegt 'Dat is normaal dat je die 125 euro even miste,wij houden dat in' ik dacht toen,wat krijgen we nu???? ja zegt hij wij houden 125 euro in (maximum bedrag dat je kan tanken) en dan gaat die 20 euro er af en zetten we de 105 euro overschot weer op je rekening.....



Kunt u dit nog geloven???? waar is de privacy van mijn geld??? ik heb een leefloon zij namen het af om effe te gebruiken,ik moest bij andere mensen geld gaan schooien,omdat zij denken we gaan effe wat doen met diene mens haar centen!!!



wat kan hier de bedoeling van zijn? VOLKOMEN NORMAAL zei hij....jaja....het zal wel ik wet niet wat ik hier mee moet,ik wil klacht neerleggen maar bij testaankoop moet je lid zijn en de consumentenbond is ook niet makkelijk te bereiken daarvoor



heeft iemand een tip of idee wat ik hier mee kan aanvangen?ik voel me echt gepakt in mijn portomonne,als ik bedenk dat iemand zomaar effe mijn geld kan gaan parkeren....



alvast bedankt voor enige reakties of advies



een geschokte cindy...

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

bizar tankstationverhaal + raad nodig

hughwitte
Community-lid

Hebt u misschien een betaalkaart bij een Nederlandse bank? (ING?). Ik weet niet hoe het zit bij Belgische banken, maar het systeem bestaat al een aantal jaren bij Nederlandse banken. Het gaat hier om een tijdelijke reservering van € 125, en niet om een afboeking. Als men minder dan € 125 op de rekening staan heeft kan men niet beginnen tanken bij een onbemand station. Normaal merkt men niets, tenzij er iets misgaat.



Borg afgeboekt tijdens tanken


AMSTERDAM -  Nederlandse banken blijken zonder dat consumenten hiervan op de hoogte zijn al jarenlang tijdens elke tankbeurt bij onbemande tankstations nog eens 125 tot 150 euro extra aan borg van betaalrekeningen af te schrijven om fraude tijdens pintransacties tegen te gaan.


Het zogeheten preautorisatiebedrag moet volgens de banken voor de rekeninghouder echter onzichtbaar blijven en dient normaliter direct te worden teruggestort


http://www.telegraaf.nl/binnenland/4401570/__Borg_afgeboekt_tijdens_tanken__.html


 

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 2
laatste antwoord