annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane gaat te ver!!

Pas meegemaakt dat de douane zelf bepaald wat een aangekochte goederen waard zijn en het bijgeleverde ( en juiste factuur ) gewoonweg genegeerd wordt!. Ze bepalen zelf dat het veel meer waard is en bepalen dan ook dat er nog een boete moet betaald worden.

Dit gaat echt te ver, ik **bleep** dit niet meer, ik betaal verdomme die gasten hun loon en ze dienen hun werk te doen en niet de burgers te pesten en hun macht te misbruiken. Ze moeten hun frustraties maar ergens anders gaan uitwerken.

Dit zal een juridisch staartje krijgen, ik heb ook rechten, desnoods ga ik helemaal door tot het einde!!

 

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Douane gaat te ver!!

Over welk soort goederen gaat het dan?

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Douane gaat te ver!!

de douane kijk steeds naar de waarde van de goederen in hun eigen land. Dus omdat iets 100 euro kost in het buitenland wil niet zeggen dat het hier 100 euro kost, hetzelfde product kan hier 140 euro staan.. dan moet je invoerrechten betalen + het verschil in dit voorbeeld dus 40 euro en hier kan nog een boete bovenopkomen.

 

Heb ooit iets gekocht in China, dat op het einde van de rit duurder was dan gewoon hier te kopen 😞

 

Rik

 

 

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Douane gaat te ver!!

hallo over welk bedrag heb je het dan als ik vragen mag ? heb enkele weken terug een broek gekocht van juicy couture in ohio usa,omdat die broeken hier peperduur zijn ( rond 130 euro ) heb ik een nieuwe op ebay gekocht rond de 25 euro,de verzending was ongeveer hetzelvde of de aankoopprijs van de broek,samen een 50 euro geloof ik,ik heb ook nog es 15 euro moeten bij betalen in de post,erg vindt ik dit !!

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Douane gaat te ver!!

Het gaat over een Horloge ( citizen ) , geen namaak.

Hetgeen de douane doet is onaanvaardbaar, ze bepalen zelf wat iets waard is, als ze gewoonweg eens googelen kunnen ze de prijs overal terugvinden en vaststellen dat die gelijk is aan hetgeen ik betaald heb  ( en wat ook zo was vermeld op het bijgevoegde factuur )

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Douane gaat te ver!!

Dus u heeft uw jeansbroek nog steeds tegen de helft van de prijs, en toch vind u dat nog erg? Als u hier iets koopt betaalt u ook belastingen op uw aankoop, als u dat in het buitenland koopt is het ook logisch dat u die niet zo maar kan ontlopen, anders zou iedereen dat doen, en zit u morgen zonder een job. 

 

Ivm de facturen en de douane, ja de douane heeft het recht om een product te schatten als zij vinden dat de prijs op de factuur te laag is voor de waarde van het product in dit land. Als u ergens iets koopt dat in het land van origine 100 euro waard is, en hier 500 euro dan moet u inderdaad niet met een factuur waarde 100 euro afkomen. 

Bericht 6 van 6
laatste antwoord