annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

Inderdaad, zie mijn onderwerp 'exuberante douanekosten' wat verder in dit forum, concreet zit het zo:
Zolang de douane je pakje er niet uitpikt heb je geluk en kom je er van af met zo'n 10 euro. Pikken ze het er wel uit zoals ik onlangs voorhad dan;
21% btw
12% douanerechten
25 euro 'formaliteiten' van abx (je draait m.a.w. nog eens zelf op voor de kosten van de controle)
Dit alles wordt berekend op het totale factuurbedrag (inclusief verzendingskosten), waardoor ik 96 euro betaalde op een totaal betaald bedrag van 249 usd, net iets meer dan 50% kosten dus. En als er dan nog eens zaken beschadigd zijn (overduidelijk door de douanecontrole), dan wordt je pas echt boos.
Bericht 31 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik had vandaag ook weer prijs met een pakje uit USA.
Had in verleden een pakje van 300 dollar en moest daar bij levering 102 Euro op betalen.
Ben er wel achter wat mede-oorzaak is.
Als je iets koopt in USA moet je vragen om het te versturen via USPS(united states post service) Dit is de gewone postdienst en dan komt het met de post bij je thuis. Kan dan wel zijn dat je nog douane moet betalen, maar nooit zoveel.
Komt het pakje via UPS: dan zit je bij de privébedrijven: ABX, Fed-ex en consoorten.
En dat is pas de prijzenmaffia: kost 3x zoveel, vraagt 3x zoveel tijd + heel moeilijk om iemand te bereiken via mail of tel.
Bericht 32 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Enkele jaren geleden had ik eens een cd die nieuw 8,5 $ kostte laten opsturen vanuit de VS. Ik moest 25 euro douanetaksen betalen wat ik geweigerd heb. Pakje is retour gegaan of ligt nu ergens weg te rotten.
Dat lappen ze mij geen 3 keer. De eerste keer had ik een LP gekocht en toen heb ik braafjes die douanekosten betaald maar nu is het afgelopen.Enfin, ik koop niets meer in de VS.
Het is trouwens een mythe dat het "europees" zou zijn want anderen hebben er geen last van. Niet in Hongarije, niet in Frankrijk... het is alleen weer in dit kl*teland dat er moet betaald worden.
Bericht 33 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Het is idd zo dat ze hier in onze "welvaartstaat" BTW heffen op het hele bedrag (inclusief de verzendingskosten). Het zijn nu net deze verzendingskosten die hier de doorslag geven! Nergens in heel de EU wordt er hiermee rekening gehouden, stel je voor, BTW betalen op verzendingskosten?? Maar ja hoor, hier wel natuurlijk. Als je een verzending laat overkomen uit de VS met bv DHL en je hebt een goed contact met de verkoper daar, laat hem dan invullen als verzendingskosten "free, special offer, free shipping" of iets dergelijks! Het is veel moeilijker of niet te achterhalen door de douane, de prijs van je goederen die je invoert daarentegen wel natuurlijk! So be it, we betalen verdorie al genoeg! Cheers, take care -))
Bericht 34 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Voor de ganse Europese Unie zijn de BTW regels gelijk, maw het principe dat er BTW dient betaald te worden over de waarde van het aangekocht item, verhoogd met de verzendingskost om de basis van heffing van BTW te bepalen, is dus overal van toepassing.

Waar landen individueel kunnen van afwijken is het bedrag dat vrijgesteld wordt (een eventueel minimumbedrag waarover geen BTW dient voldaan te worden). Wat landen ook zelf kunnen bepalen is het BTW tarief, als een land een 0 tarief heeft op bepaalde items is er dan ook 0 BTW over de prijs van hetgeen aangekocht werd (met 0 tarief BTW erop) verhoogd met de verzendingskost. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 35 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Misschien kan dit eens in duidelijke taal? Of komt dit uit een boekje? Wat een onbenullige uitleg!!!
België is bijlange niet gelijk, zeker niet als je bij ABX terechtkomt: 25 E administratie + 10E Douane + 21% BTW.
WOEKERPRAKTIJKEN NOEM IK DIT.
Als je het geluk hebt dat je pakje in het Nederlandse Schiphol terechtkomt ben je zeker en vast VEEL goedkoper af. (zelf al ervaren) Nederland hoort misschien niet bij de EU?
Bericht 36 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Mariah ,dat je teveel betaald aan de douane(woekerpraktijken) daarin heb je gelijk ,maar het de wet.
Het is wel de Belgische wet ,de Nederlandse wet kan veel soepeler zijn mischien ,maar de europese wet zit onder vrijheid van vervoer van goederen en diensten binnen europa (of zoiets).Omzeilen kan je door uitsluitend binnen EU te kopen .
Bericht 37 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Quasi,
Kopen in de EU is niet omzeilen hé, dat is gewoon kopen zoals je op de hoek koopt.
Waarom moeten in België zo'n taxen betaald worden op materiaal buiten de EU? Waarom heeft een firma zoals ABX het monopolie op alles wat binnenkomt van buiten de EU?
Zij rekenen al 25 Euro aan, enkel om je een brief te sturen dat je pakje binnen is.
Waarom wordt 21 % BTW gerekend op verzendingskosten? Die zijn toch volledig betaald?
Inderdaad, het is hier zo en dat is heel spijtig. En ik blijf dit een woekerhandel vinden van de Belgische staat.
Ik bestel materiaal dat je in de EU niet vindt en ik betaal soms het dubbele van de feitelijke waarde aan taxen(enkel omdat het uit de US komt)
Vindt U dat allemaal nog normaal?
Bericht 38 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Het is zeker niet normaal ,maar de produkten van europa die verkocht worden in de US hebben hetzelfde probleem.
Dit is een politieke discutie met "bescherming van de markt voor werkgelegenheid...." ,hetgeen sommigen hoofdpijn bezorgt .
Bericht 39 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

hoi iedereen,ik koop altijd nummerplaten in usa en heb er al tientallen laten overkomen.nog maar 2 maal douanekosten moeten betalen telkens als ze hun papieren niet volledig invulden.de grote van het pak of de waarde speelden geen rol want ik heb eens 70 platen laten afkomen en dat is toch meer dan 20€ waarde en geen probleem maar 1 keer heb ik eens 10€ moeten betalen omdat er iets tekort ingevuld stond op de papieren en dat was dan maar voor 1 plaat.dus het invullen speelt al een grote rol.
Bericht 40 van 101
laatste antwoord