De keren dat ik een betwisting met ambtenaren van diverse overheidsdiensten, met inbegrip van politieagenten, beëindig met de woorden dat ze dan maar doen wat ze denken te moeten doen (dat ik hen niet belet echter van hun werk te doen, dit laatste is héél belangrijk) maar dat ik geen enkele verklaring teken en klacht zal indienen tegen hun onwettelijk handelen zijn legio.
In één geval heeft mijn reactie zelfs gezorgd voor een boete van ongeveer 40.000 euro. Wettelijk was er voorzien dat er tussenkomst kon geëist worden van de betrokken minister, toen ik dat dan ook deed was er nergens nog sprake van een boete.
Ambtenaren trachten hun (on)gelijk te halen via boetes omdat ze weten dat het je kost om een advocaat aan te stellen om je gelijk te kunnen halen voor een rechter.
Een dergelijk geval waarbij een firma in de jaren '60 (!!!) failliet ging wegens twee dergelijke ambtenaren die toen iets van een 20 miljoen bef in boetes vorderden kreeg slechts een vijftal jaar geleden zijn behandeling voor een rechter waar deze beide betrokken ambtenaren aansprakelijk gesteld werden.
Nogmaals ga er nooit van uit dat een ambtenaar de waarheid verteld als die aangeeft dat iets onwettelijk of ontoelaatbaar zou zijn.
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)