annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douanekosten!!!!!!

Al een keer of drie is het mij overkomen dat de postbode aanbelt met een zending waarop ik,aan hem,nog eens ongeveer 8,50 euro douanekosten moet betalen!Dat komt hard aan als je al flink wat verzendingskosten hebt betaalt.Je kan de zending weigeren in zo'n geval,maar dan heb je het gewonnen item niet natuurlijk en gaat in dat geval de verkoper alles terugbetalen?In al de gevallen ging het telkens om een zending uit de Verenigde Staten!Is dat normaal,en wat kan je ertegen doen?
Bericht 1 van 101
laatste antwoord
100 ANTWOORDEN 100

Douanekosten!!!!!!

Het is een illusie, dat er in andere landen niet hoeft betaald te worden. Anderen denken ook, dat er in België niets hoeft te worden betaald. Sometimes you win sometimes you loose. Beschouw elke keer je niet hoeft te betaln als een gewonnen keer en hoop, dat de verkoper steeds de volledige papierwinkel invult.
Bericht 41 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ik heb altijd al kosten moeten betalen voor pakjes uit honkkong en korea enzo.. Echt zielig..

Nu gisteren: kwam er ineens politie aanbellen bij me thuis.. Blijkbaar voor 1 fm transmitter die ik een half jaar geleden had gekocht via ebay. deze was tegengehouden door de douane wegens illegaal (hoe kan ik nu weten dat dat illegaal is :s). Heb die kosten van de verkoper teruggekregen.

Heb een brief gehad toen van de douane of ik afstand wou doen of niet. heb afstand gedaan toen maar nu kwam die agent nog een verklaring afvragen om nogmaals te bevestigen of ik afstand wou doen. Misschien kwam er dan geen rechtzaak zei hij..

Echt stom hoor.. voor 1 onozele transmitter om m'n ipod op men autoradio te kunnen afspelen..

Zucht.. en daar wordt de politie dus voor betaald..
Bericht 42 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

een fm transmitter is verboden op ebay én door de belgische wet .Je kan er mee immers fm-radio's storen.
Niemand heeft er iets op tegen dat jij naar jouw ipod luistert maar de mensen in je omgeving houden mischien niet van jouw soort muziek .
Bericht 43 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Zo'n ding werkt maar voor 1 meter en verder dan dat werkt hij al niet meer 🙂 storend zal dit dan niet zijn :s maar het feit dat ze dan politie langssturen voor 1 ding :s Oke, als ik er nu 3 ofzo had gekocht 🙂

En dan zat er nog een hoesje en boxxen bij en deze hebben die onozel mannen van de douane ook gehouden ipv die dan naar mij te sturen... neen, alles maar lekker houden zeggen ze dan..
Bericht 44 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

http://www.google.com/search?q=fm+transmitter&client=netscape-pp&rls=com.netscape:en-US

FM-transmitter (legaal)
MP3shop.be Je MP3-muziek op je autoradio. Nú met een winkel in Antwerpen!

Wie zei dat deze illegaal zijn? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 45 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Begin met personen op de volgende link te contacteren met de vraag of fm transmitters illegaal zijn;

http://economie.fgov.be/organization_market/forbidden_instruments/home_nl.htm -----

-----

Bericht 46 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

De douane en de politieagent beweren dit 🙂
Ik zou last aan anderen kunnen bezorgen met dit ding (dat maar werkt binnen 1 meter ???)...
Dat ding heeft geen bereik :s Die denken dat die werkt als een ceebee denk ik :s Is echt idioot vind ik..
Dat ze dan langsgaan bij iemand die er 3 of meerdere heeft aangekocht ofzo of al die namaakverkopers op ebay, maar neen ik koop zo 1 aan (al wist ik niet dat het illegaal is) en ze staan al aan mijn deur :s
Bericht 47 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ga er nooit van uit dat douanepersoneel of politieagenten effectief ook weten of iets illegaal zou zijn.

Ambtenaren hebben de onhebbelijke gewoonte vanuit hun 'gemakkelijkheidshalve' werken bij twijfel steeds een keuzae te maken die het hen verder gemakkelijk maakt, maw bij twijfel is voor hen steeds iets in overtreding. -----

-----

Bericht 48 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

De keren dat ik een betwisting met ambtenaren van diverse overheidsdiensten, met inbegrip van politieagenten, beëindig met de woorden dat ze dan maar doen wat ze denken te moeten doen (dat ik hen niet belet echter van hun werk te doen, dit laatste is héél belangrijk) maar dat ik geen enkele verklaring teken en klacht zal indienen tegen hun onwettelijk handelen zijn legio.

In één geval heeft mijn reactie zelfs gezorgd voor een boete van ongeveer 40.000 euro. Wettelijk was er voorzien dat er tussenkomst kon geëist worden van de betrokken minister, toen ik dat dan ook deed was er nergens nog sprake van een boete.

Ambtenaren trachten hun (on)gelijk te halen via boetes omdat ze weten dat het je kost om een advocaat aan te stellen om je gelijk te kunnen halen voor een rechter.

Een dergelijk geval waarbij een firma in de jaren '60 (!!!) failliet ging wegens twee dergelijke ambtenaren die toen iets van een 20 miljoen bef in boetes vorderden kreeg slechts een vijftal jaar geleden zijn behandeling voor een rechter waar deze beide betrokken ambtenaren aansprakelijk gesteld werden.

Nogmaals ga er nooit van uit dat een ambtenaar de waarheid verteld als die aangeeft dat iets onwettelijk of ontoelaatbaar zou zijn. -----

-----

Bericht 49 van 101
laatste antwoord

Douanekosten!!!!!!

Ach, zolang er geen rechtzaak van komt kan het me niets schelen.. heb de kosten van de verkoper teruggekregen..

Vandaag trouwens een nieuw pakje van korea aangekregen (4kg) en 9.90€ aanbiedingskosten.. 🙂
Bericht 50 van 101
laatste antwoord