op 13-12-2010 18:32
ik zocht al geruime tijd achter een bepaald item en opeens spot ik deze via ebay.com. Ik contacteer de verkoper en vraag of deze bereid is om het eventuel ook naar europa op te sturen aangezien er enkel shipping staat binnen de VS. Deze is akkoord!
Momenteel kan ik er niet op bieden (shipping enkel VS) en er is nog maar 1dag over! Heb gevraagd aan verkoper of hij dit kan aanpassen naar shipping VS + Europa zodat ik wel een bod kan uitbrengen, maar eigenlijk geen idee of dit wel mogelijk is tijdens de veling. Normaal kan je nog enkele factoren wijzigen, maar geen idee of dit er eentje van is.. Indien niet mogelijk heb ik een probleem.
Is er iets wat ik kan doen of moet de verkoper iets doen? Achterpoortje? Wil deze veiling niet missen, maar kan denk ik ook niet zomaar mijn adres veranderen naar VS adres zodat ik wel kan bieden lijkt me. Of toch?
What to do???
op 13-12-2010 19:02
De verkoper kan een eBay-lid toelaten om te bieden op zijn objecten of ze te kopen, ongeacht de gestelde vereisten. Daarvoor moet hij dit lid aan zijn uitzonderingenlijst (exemption list) toevoegen.Zie:
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html
Engelstalig:
http://pages.ebay.com/help/sell/buyer-requirements.html
Dit werkt niet bij aanbiedingen waar nu kopen met directe betaling vereist is (en waar de verzendkosten naar uw locatie niet opgegeven zijn).
-- Bewerkt door hughwitte om 13 Dec 2010 19:06 CET
op 13-12-2010 19:43
Thanks Hughwitte!
Zelfs Ebay Belgie kon me zelfs telefonisch niet zo verder helpen. Die hadden het over dezelfde dingen, maar veel ja maars en zus en zo.. pff. Dit is klaar en duidelijk!
Heb het gelijk doorgegeven aan verkoper en heeft dit gedaan. Wat blijkt als ik zojuist ga bieden dat opeens de prijs de hoogte in schiet met 150% omdat er OPEENS andere kapers op de kust zijn. Ging nu van $70 naar opeens $200 en ben nog steeds niet de hoogste bieder. 😞
Heb er een beetje een raar gevoel bij dat de bieding al 3 dagen op dezelfde prijs staat en nu opeens komen er 3 verschillende bieders bij. Tenzij deze onder één hoedje spelen en kunstmatig de prijs op willen drijven. Dit omdat ik duidelijk had laten verstaan dat ik zéér graag wilde bieden. Deze maakte hierop dus een uitzondering, maar ja ben niet gek en wil ook niet koste wat kost dit item kopen!
We'll see what happens..
Thanks again!
op 13-12-2010 21:59
Er wordt het meeste geboden als de aanbiedingen bijna aflopen. Dat is niets raars en gebeurt bij vele objecten.