annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Ik koop 3 weken geleden een kaart in de UK, de volgende dag krijg ik een mail dat mijn pakje verstuurd is. Na 2 weken nog geen kaart, dus ik stuur een mail naar de verkoper om te vragen wanneer hij de kaart verstuurd heeft en open tegelijk een geschil (ondertussen had ik gezien dat zijn FB niet al te best is). Hij antwoord dat de verzending ongeveer 10 dagen duurt, hij zegt niet wanneer hij de kaart gestuurd heeft, en hij geeft onmiddellijk een refund, wat ik niet gevraagd had, ik wou liever mijn kaart hebben. Maar goed, omdat hij direct terugbetaalt veronderstel ik dat hij de kaart helemaal niet opgestuurd heeft en bestel ik de kaart opnieuw, niet op eBay maar bij een online boekhandel.


Vandaag 3 weken later komt de kaart die ik op eBay besteld had aan (die was niet in Engeland maar in Rotterdam verzonden, heel raar), wat doe ik nu, die kaart terugsturen ? of de refund terugsturen ? (dat lukt niet zomaar, heb het al eens gezocht) of helemaal niets doen, maar dat is niet eerlijk tegenover de verkoper. Ik heb maar 1 kaart nodig, ik heb wel geen zin om deze kaart direct terug te sturen, ik wacht liever tot de kaart van de online boekhandel er is, zodat ik zeker 1 exemplaar heb !

-- Bewerkt door mikmak147 om 29 Jun 2011 18:40 CEST


m.
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

GEDULD = het juiste woord!


 


zowel voor koper als verkoper.


 


dat heb ik ondertussen geleerd.  Heb begrip als koper dat er in de post (binneland en buitenlandà heel wat kan verkeerd gaan en dat zendingen traag toekomen.


 


goede communicatie is dus belangrijk en start nooit te vlug een claim, zowel als verkoper als koper ....  GEDULD !


 


kijk welke kaart het beste is en geef het geld terug aan wie het terug moet hebben, eerlijkheid staat in de EBAY vaandels geschreven en kijk niet wat een ander zou doen.


 


als ik in Uw plaats was, dan had ik dus vooral GEDULD maar zou zeer zeker de kaart opnieuw betalen aan die verkoper ofwel de kaart terugsturen.


 


Johan

Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Geduld tja, als 2 weken na de verzending mijn pakje er nog niet is, dan is mijn geduld op ! Pakjes uit de UK zijn gewoonlijk 3 tot 5 dagen onderweg.


En toen ik de FB van de verkoper ging nakijken zag ik dat hij een heleboel negatieve heeft voor pakjes die niet of heel laat toekwamen, en dat hij ook zijn mails niet beantwoordt, dus heb ik naast mijn mail ook maar direct een geschil geopend om wat druk te zetten, niet om terugbetaling te vragen, maar om te vragen dat die kaart zo vlug mogelijk verstuurd werd.



m.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Ik koop regelmatig in UK en USA en je moet geduld hebben.


 


Trouwens kanje wachten tot de laatste dag om een claim in te dienen!


 


Beste dat je niet in Afrika woont, daar zou je pas leren wat geduld is.


 


Dus nogmaals, mocht iedereen een klein beetje meer geduld hebben en niet meteen naar negatieve feedbacks en claims grijpen zou het er veel beter uit zien.


 


,-)

-- Bewerkt door delamontcuriosa om 30 Jun 2011 13:56 CEST
Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Weet iemand hoe ik die refund kan terugsturen ? Dat wil maar niet lukken.



m.
Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

hughwitte
Community-lid


Weet iemand hoe ik die refund kan terugsturen ? Dat wil maar niet lukken.



Dit wordt op COM Answer Center door meerdere personen als antwoord gegeven.


How to refund a refund (bijdrage #4)

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Oei, dat is idd niet zo simpel ! Het is eenvoudiger om het object, de kaart terug te sturen, maar daar wacht ik liever nog even mee, tot ik het 2de exemplaar dat ik bestelde op A*a*o* ontvangen heb, ik heb die kaart absoluut nodig voor ik op reis vertrek !


Dus weeral wat geduld beoefenen ! 😉



m.
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

Via de homepage van Paypal kan je toch een nieuwe betaling doen aan je verkoper ? Al wat je nodig hebt is zijn e-mailadres, maar dat heb je toch wel ?


Als je aanvinkt dat het om een eBay-object gaat , zal je gevraagd worden om welk object het gaat. Misschien krijg je dan de mededeling dat het al betaald is.


In dat geval vink je aan dat het NIET om een ebay aankoop gaat, en stelt de koper op de hoogte .


En voor zover ik zie, komt dat qua PP-kosten precies op hetzelfde uit...




If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

speedsterboy1
Community-lid

Zelf koop ik af en toe ook iets in de uk en heb toch dezelfde ervaring ermee als Mikmak, 3-4 dagen en het zit in de bus, vlugger als zendingen uit Duitsland bv, daar kan het al eens een week duren.

Photobucket

Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Refund gekregen, na 3 weken komt pakje aan

hughwitte
Community-lid

Zoals Sinaaiman het schrijft zal het waarschijnlijk ook werken. Het PayPal e-mail adres van de verkoper kan gevonden worden in uw PayPal account onder geschiedenis, bij de vroegere betaling aan die verkoper.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 10 van 13
laatste antwoord