annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Shipping costs vanuit de UK

eridl76
Community-lid

Hallo,



Onlangs kocht ik een DVD in de UK. Ik had er een bedrag op gezet, 10 euro ofzo, want er was immers free shipping bij. Maar ik was de enige bieder en zodoende ging de DVD weg voor 0,99 pond.



Nu krijg ik enkele dagen later een bericht van de verkoper dat shipping niet free is en dat dat bij de voorwaarden staat. En inderdaad, helemaal onderaan bij "Betalingsinstructies voor de verkoper" zie ik "FOR INTERNATIONAL BUYERS POSTAGE DETAILS WILL BE SENT AT END OF AUCTION". Dat had ik dus totaal niet gezien, ik heb heel de beschrijving gelezen, shipping stond op free en als je verder op "Verzending en betaling" klikt staat er nogmaals "Belgium-free".



Nu, ik wil de verkoper ook niet op kosten jagen (hij zou er aan verliezen als hij de dvd gratis moet opsturen), maar, kan dit zomaar ? Ik koop vaak dingen waarbij ik ook afga op de shipping kosten, als men daar zo van die nota's begint bij te zetten dan moet je verdomd goed beginnen opletten...



Wat zouden jullie met de DVD doen ? Ik heb nog geen shipping kosten ontvangen van de verkoper ... En als die shipping kosten echt heel hoog zouden uitdraaien, kan ik de koop dan annuleren ?



Object nummer is 200628124406.

Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

Shipping costs vanuit de UK

e-user2
Community-lid

De verzendingskosten vanuit het VK vallen goed mee (zijn een pak lager dan Belgische verzendingskosten).



Je verkoper heeft evenwel een probleem ten gevolge van zijn eigen woorden.



Binnen Europa wordt de ganse zone NIET als internationaal aanzien (en wordt ook omschreven als verkoop 'intracommunautair' = binnen de 'community').



'Internationaal' slaat wettelijk op een verkoop BUITEN Europa.



Ik denk evenwel niet dat je verkoper zal willen leveren voor die 0.99 euro.



Als je verkoper een professionele verkoper is dan zou je kunnen doorgaan met het bovenstaande en je verkoper er op wijzen dat leveren binnen de EU géén 'internationale' levering is. En indien hij weigert te leveren dan zou je die verkoper kunnen melden aan een Europees controleorganisme.



Maar is het dat wel allemaal waard voor ergens 2 euro?

-- Bewerkt door e-user2 om 19 Jul 2011 9:27 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 2
laatste antwoord