annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendingskosten op betalingsverzoek aanpassen als koper

Is dit mogelijk ? Verzending voor een folder kwam op 10€ vanuit Zwitserland, omdat de verkoper naar eigen zeggen naar Frankrijk moest rijden om bepaalde exportkosten te vermijden. Verzending binnen Zwitserland was echter even goed mogelijk (zei hij nadat ik contact had opgenomen via ebay), en kwam slechts op 1,5€. Object gewonnen, en ik krijg een etalingsverzoek toegestuurd, met 10€ verzending. Ik vraag om een nieuw betalingsverzoek met 1,5€ als verzendingskost, met de vermelding dat ik het Zwitserse bestemmingsadres eerstdaags zal doorgeven, echter daar komt geen reactie meer op, en intussen zijn de 72u waarbinnen de betaling dient te gebeuren, al wel gepasseerd. Kan ik zelf het bedrag in het betalingsverzoek wijzigen, of op een andere manier de betaling alvast regelen, of waar kan ik zijn paypal-adres eventueel terugvinden ?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Het is belangrijk om goede afspraken te maken met de verkoper. Misschien kan de tekst onder “Een eBay-object rechtstreeks met PayPal betalen” u helpen:

http://pages.benl.ebay.be/help/pay/paypal.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

De link helpt me niet echt verder, aangezien ik zijn paypal-adres niet ken.

De verkoper stuurde zonet wel een betalingsherinnering, maar weer met de te hoge verzendingskosten.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Sommige verkopers gebruiken geautomatiseerde betalingsherinneringen, dus dat betekent niet noodzakelijk dat de verkoper zelf iets gestuurd heeft.

Heeft u al een rechtstreekse mail gericht aan de verkoper ? (Binnen Ebay) Dat is de meest aangewezen methode om dit op te lossen.

Enkele opmerkingen:

(1) Indien u dat zwitserse adres nog niet doorgestuurd hebt, is het logisch dat de verkoper ook nog geen zwitserse verzendkost heeft doorgegeven. Waarom zou hij immers de verzendkosten aanpassen als het adres hetzelfde blijft ? Dit zwitserse adres dient u in uw mail (zoals hierboven beschreven) te vermelden.

(2) Zelfs indien u dit zwitsere adres doorgeeft, kan de koper beslissen om hier niet naartoe te verzenden indien u met PayPal betaalt. PayPal bescherming werkt immers enkel als het verzendadres klopt met het PayPal adres. Indien dat zwitsers adres niet het PP adres is, wordt de situatie moeilijker. De verkoper moet dus beslissen of hij/ zij dit alternatief adres wil aanvaarden. Uw berichtje suggereert dat de verkoper zelf heeft aangeboden naar dit zwitserse adres te verzenden. In dat geval geen probleem.

Met overschrijving stelt dit probleem zich niet, enkel met PayPal. Aan jullie om uit te maken of overschrijving voor jullie beiden evt. een alternatief vormt.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

't Is allemaal goed verlopen begin deze week, tussenpersoon (die ik binnenkort weer zie) heeft de brochure inmiddels al ontvangen. Toch mooi de verzendingskosten verminderd gezien van 10 euro naar 1,5 euro 🙂

Bedankt voor de input mensen !

Bericht 5 van 5
laatste antwoord