annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarom verwijdert Ebay mijn eerlijk (respectvolle!) negatieve feedback??

Ik heb afgelopen paar maanden bij aantal verschillende kopers uit China enkele sieraden besteld. Onderhand van allen mijn artikelen ontvangen, behalve van 2 kopers.... En het rare: bij deze 2 kopers heb ik als eerste een bestelling geplaatst!

 

Na herhaaldelijk met ze gemaild te hebben kreeg ik telkens excus dat er iets was met de douane. Heel apart want de overige kopers kwamen uit dezelfde streek/land, dus als er daadwerkelijk iets was met de douane dan had ook hun artikelen telaat moeten aankomen....

 

Maar goed, uiteindelijk kreeg ik genoeg ervan en een negatieve feedback gegeven met iets in trant van "bij deze verkoper als eerste wat besteld maar artikel nog steeds niet ontvangen". Eén verkoper nam prompt contact op met mij en kwam met de deal: ik geef je je geld terug als jij je comment wilt herzien. Ik akkoord meegegaan, geld terugontvangen en aanvraag voor feedback-herzien toegezonden gekregen. Maar voordat ik uberhaupt mijn feedback kan herzien, krijg ik "boze" bericht van ebay dat ik te bot ben met feedback etc en dat zij al mijn negatieve EN neutrale feedbacks verwijderen!!

**bleep**?!?! Hoezo dat?!? hoezo mag ik niet van ebay zeggen dat ik mijn artikelen niet van koper heb ontvangen dmv feedback?!
Ik hechtte veel waarde aan feedback systeem (oftewel: bestelde alleen bij verkopers met goede feedback-score), maar door deze actie van Ebay is mijn vertrouwen daarin wel héél erg geschaad!!

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Waarom verwijdert Ebay mijn eerlijk (respectvolle!) negatieve feedback??

2 maanden terug had ik ook een probleem met iemand uit Duitsland.

Verkoper doet lullig,wil geen betaalgegevens sturen.

Was dus duidelijk dat hij niet akkoord ging met de uiteindelijke verkoopprijs,die volgens hem te laag was.

Ik heb hem dus een negatieve beoordeling gegeven met de nodige uitleg.

 

Wat doet ebay?Inderdaad:die verwijderen de negatieve feedback omdat die zogezegd gegeven werd uit frustratie.

Wat is dan nog het nut van die feedback score?Dat ook als je opgelicht word oook nog moet zeggen dat je het een fijne transactie vond en dat je in het vervolg wel wil ontvangen waarvoor je betaald hebt???

De verkoper blij natuurlijk want datzelfde objekt staat er nu terug op maar voor 1000 euro meer,en opnieuw zijn 100% positieve feedback.

 

Proficiat aan ebay trouwens daarvoor.

 

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Waarom verwijdert Ebay mijn eerlijk (respectvolle!) negatieve feedback??

Bij elke aankoop stelde ik mijn vertrouwen op de feedback die de verkoper reeds had verkregen. Blijkt is dit systeem

dus niet betrouwbaar. Bedankt om dit te melden. Maar waarom ben ik niet echt verbaasd??? 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Waarom verwijdert Ebay mijn eerlijk (respectvolle!) negatieve feedback??

T'ja blijkbaar verwijdert ebay ook zelfs een hele discussie van zodra iemand met redelijk scherpe maar toch beleefde vraag envasstelling komt over de oneerlijkheid en discriminatie van het feedback systeem.

 

Tevens had ik de vraag gesteld waarom ebay de kosten voor particuliern terug ingevoerd heeft terwijl hoe meer aanbod er is er voor hun toch meer kan is op verkoop en daarmee gepaarde commissie. Tenslotte aanghaald dat de oorsprong van ebay uiteindelijk de website ebid was waar ze zich oorspronkelijk op gebaseerd hebben en dat deze site geen plaatstingskosten aanrekent voor particuliere verkopers bleek dit blijkbaar een pijnlijk punt te zijn.

 

Blijkbaar is deze heel discussie verdwenen. Freedom of speech??? Ik zie op dit forum mensen ebay uitmaken voor het vuil van de straat maar als iemand heel beleefd maar blijkbaar gericht en terecht vasstellingen doet verdwijnt het.

Ben benieuwd wanneer dit zal verdwijnen.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord