annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

global shipment veel te duur

goede morgen ,

 

de laatste tijd stel ik vast dat aankopen uit UK en USA soms verzonden worden met global shipment pakket aangeboden door ebay .

Deze verzendwijze is meer dan tweemaal zo duur als de postkosten aangerekend door gewone posdiensten .

Als voorbeeld : ik kocht vorige week twee gelijkaardige stuks in UK .

Verzending van het ene met gewone post 4,5 pond  , verzending van het andere (zelfs kleiner in omvang en gewicht ) met global shipment 12 pond .

 

Op die manier gaat volgens mij  ebay veel omzet missen omdat mensen vanuit andere landen niet meer in buitenland gaan bieden en dus de biedingen op een stuk minder talrijk gaan zijn .

 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

global shipment veel te duur

Het is niet alleen veel duurder omdat eerst de nationale posttarieven moeten worden betaalt ,dan de herpakkingskosten en dan de internationale portkosten.

Het duurt ook veel langer.

De meeste particuliere verkopers werken met dat systeem ,vraag me werkelijk af of dat verplicht is in UK of USA.

Persoonlijk koop ik niet meer bij dergelijke verkopers ,heb de laatste keer 2 weken gewacht op een item dat van Londen kwam ,normaal is dat 3 dagen .

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

global shipment veel te duur

Verpicht om dat systeem te gebruiken? Dat denk ik niet, hoe je iets verzend kies je toch zelf ja?

Volgens mij is dat weer zo een of andere deal die Ebay heeft gesloten om nog wat procentjes binnen te rijven op de nek van de goedgelovende burger (lees = koper).

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

global shipment veel te duur

Global shipping is de laatste scam van ebay om extra inkomsten te winnen bij verkopers welke zich er niet van bewust zijn.

Je kan via global shipping NIET combineren.

Dus bij meerdere aankopen dien je steeds de verzendkosten voor ieder aangekocht item te betalen. Eerlijk verkopers betalen dan verschil terug.

 

MAAR ADDERTJE ONDER HET GRAS : ebay heeft 10% verkoopscommisie op de verzendkosten en incasseert hier massa's extra inkomsten mee.

En als de eerlijke verkoper u het verschil terugbetaalt, dan blijft ebay lekker de verkoopscommissie houden, zo eerlijk zijn ze wel.

 

Hahaha, ebay is slim in het ontfutselen van geld bij verkopers. Als je tegenwoordig de som maakt dan zijn ze al gauw even duur als een veilingshuis.

 

Nog een week of 2 - 3 en dan sluit ik mijn account en ga elders. Na meer dan 10 jaar aktief is het DEFINITIEF gedaan.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord