annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Bpost verbeterde weegschalen?

Sinds jaar en dag koop ik kwartetten voor mijn verzameling, en de dubbels gooi ik weer op Ebay. (en ja ik heb me moeten laten registreren als zijnde zelfstandige in bijberoep, maar dit terzake).

 

Nu, ik gebruik een vrij oubollige weegschaal, en kwartet + gewatteerde envelop zat net op de 100 gram (concreet verzendingskost van 3,21 EUR naar Duitsland of VK).

 

Gisteren lagen al die enveloppes plots weer allemaal in de brievenbus, wegens niet voldoende gefrankeerd.... Dan maar eens hier op het werk laten wegen waar ze zo'n speciaal toestelletje hebben van  bpost, en effectief, die wogen allemaal 107-108 gram ipv 100 gram.

 

Dat betekent dus heel concreet dat ik vanaf nu 6,42 EUR zal moeten plakken om één kwartet te versturen. Natuurlijk is dit onmogelijk of ik ga er geen enkele meer verkopen.

 

Nu, ik kan dit nu gelukkig oplossen door mijn enveloppen in twee te knippen en na een hoop knip- en plakwerk wegen ze 'perfect' 100 gram op de weegschaal. (Een groot formaat kwartet weegt rond de 93-94 gram).

 

Waarom deze dan de afgelopen 5 jaar wel altijd afgeleverd zijn? Ik vermoed dat ze bij bpost nieuwe (automatische) weegschalen hebben?

 

Wat ik wél grof vind, is dat alles al afgestempeld is. Ik ben dus meer dan 30 euro kwijt op die manier. En dat vind ik helemaal niet kunnen.

 

En zo blijven we bezig natuurlijk...

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Bpost verbeterde weegschalen?

Ik denk niet zozeer dat ze nieuwe weegschalen hebben, volgens mij ligt het aan de steeds maar vergaande digitalisatie en automatisering. Jouw zendingen zijn immers geen "pakjes" maar "niet-genormaliseerde zendingen".

Goed mogelijk dus dat die in het sorteercetrum niet eens gewogen werden omdat dat tot voor kort ook met de hand gebeurde.

Met die nieuwe sorteermachines wordt nu alles tijdens het sorteren automatisch gewogen, van postkaart tot postpakket.

 

Nu ja... ik denk dat je dus aan een nieuw weegschaaltje toe bent. lol!Smiley LOL

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Bpost verbeterde weegschalen?

Hopelijk speelt de 3cm-norm niet in je nadeel?

Want in dit geval zal je ook niet toekomen met 6,42 euro te betalen maar moet je al naar de transportkosten voor kleine pakjes onder de 2 kg gaan...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Bpost verbeterde weegschalen?

De controles van Bpost zijn ook strenger geworden. Ze verliezen te veel geld aan klanten die jarenlang te weinig betalen.

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord