annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Pijnlijke verkoopervaring

hiryu100
Community-lid

Mijn eerste verkoop deed ik op eBay.de omdat daar een grotere groep belangstellenden bestaat voor hetgeen ik aanbied, nl. Buell onderdelen. . Tot mijn schrik is de policy voor internationaal verkopen gewijzigd en omdat ik 'slechts' 9 keer iets heb verkocht (allen via eBay.de) werd ik geweerd als internationale verkoper totdat ik 10 verkopen achter mijn naam heb staan. Zodoende ben ik genoodzaakt om m'n artikelen aan te bieden via eBay.nl. Ondanks een goede titel en trefwoorden kon ik de advertentie moeilijk terugvinden op internationale eBay sites. Welnu, ik heb het artikel verkocht en heb nu de begeerde 10 'verkoper-punten'. Pijnlijk staartje is wel dat het artikel mij nog geen tiende heeft opgeleverd van hetgeen er normaalgesproken internationaal op zou worden geboden. Puur omdat eBay.nl gewoon geen bereik heeft. De teller op de pagina spreekt boekdelen. Eigenlijk is het te gek voor woorden dat het mij tenminste 100 Euro kost om wederom internationaal te kunnen verkopen. Een kostbare her-entree welke ik niet snel zal vergeten.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Pijnlijke verkoopervaring

Het heeft je geen 10de opgeleverd?


 


Ja, zulke pijnlijke momenten had ik vroeger ook wel eens en daar leer je uit!


 


Ik begin niet meer aan 1 euro of aan 5 euro of wat dan ook maar steeds aan de werkelijke minimumprijs die ik er zeker voor wil hebben.


 


Heb het vorige week nog een keer geprobeerd, maar nu doe ik het totaal niet meer.


 


Ik heb nu bvb een marklin set te koop en vroeger ging ik aan 1 euro starten (valse gierigheid misschien) omdat de aanbiedingskost dan lager is maar ben nu gestart aan 24.99 euro.  Indien ik maar 1 bieder heb, heb ik dan toch tenminste de prijs die ik minimum wil.


 


Ebay raad aan om zeer laag te beginnen maar je mag die raad echt niet volgen, tenzij het om artikelen gaat waarvan je het echt niet kan schelen.


 


Hiryu, waarom heb je het artikel niet weggehaald?   Ik heb dat ook al enkele keren gedaan, had slechts 1 bieder, ik wou 25 euro minimum en zat nog maar aan 9 euro. De bieder had maar 1 ker geboden en er waren geen volgers, een uur voor het einde heb ik zelf de veiling stopgezet.  Dit is je volste recht als verkoper om dit te doen omdat we hier in ons systeem geen minimum kunnen instellen en op andere ebay sites wel.


 


Op ebay.com is het zelfs gratis aanbieden en gratis foto's.  begrijp niet steeds waarom dit allemaal zo verschillend moet zijn in de verschillende landen.


 


 


,-)


 


 

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Pijnlijke verkoopervaring

Internationaal aanbieden aan vaste prijs


ebay.com


ebay.de


enz...


 


Geeft goede resultaten

Bericht 3 van 3
laatste antwoord