annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waar het beste om goedkope producten aan te bieden?

Collega's,


 


ik zie veel Vlaamse professionele verkopers hun producten aanbieden op ebay uk of fr. 


Tot op heden kon ik niet echt concurreren op gebied van prijzen met het buitenland.


 


Echter nu heb ik een mooie deal kunnen doen met mijn grootste merk voor de overstock van de 2011 collectie.


 


Om beter gezien te worden en een hogere verkoop te bekomen met deze sterk afgeprijsde producten, kan ik dan beter aanbieden op één van die "grote" ebay-sites?


 


Indien ja, hoe kan ik er best aan beginnen?


 


alvast bedankt,


Tom

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Waar het beste om goedkope producten aan te bieden?

Ik kan dit inderdaad eventueel aanbieden op een buitenlandse ebay-site zoals de UK of Duitsland maar hou er dan wel rekening mee dat je zal bekeken worden als een zakelijk verkoper zonder winkel (tenzij je een aparte account opstart met een winkel in dat land) en de kosten heel wat hoger liggen zowel qua plaatsing- als verkoopskosten) + ... en dit zal je misschien niet graag horen... als je de rechtstreekse concurrentie aangaat, doe dan ook eens iets aan je aanbiedingen zelf... ze staan legio beleidsovertredingen die de concurrentie kunnen gebruiken om je uit de markt te halen en je héééééééél veel geld kunnen kosten als je ze op de buitenlandse sites zet.


 


Ik weet het, ik zal door sommigen wel weer scheef bekeken worden omwille van deze laatste tussenkomst maar ik heb het zelf ooit 1 keer voorgehad dat een concurrent klacht indiende omwille van mijn aanbiedingen en kreeg toen enkele dagen om 1000 aanbiedingen aan te passen, zoniet werd heel mijn boeltje gesloten en kon ik de kosten die me reeds aangerekend waren vergeten...


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Waar het beste om goedkope producten aan te bieden?

Een andere oplossing kan ook zijn dat je eerst probeert ze aan te bieden op ebay.be aan de normale prijs maar met een fikse kortingspercentage! Dit lokt zowiezo ook heel wat kopers hoor.


 


Het probleem is immers dat je aanbiedingen die je bvb in de UK zet ook weer niet zomaar zichtbaar zullen zijn bvb Duitsland of Frankrijk.


De grote landen geven immers standaard enkel de aanbiedingen weer die in hun land aangeboden worden tenzij de potentiële koper zelf handmatig "wereldwijd zoeken" aangeeft...


Het is immers enkel in de kleinere ebay-landen met veel beperkter aanbod dat ebay automatisch ook de buitenlandse erbij zet  




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Waar het beste om goedkope producten aan te bieden?

Je zit ook met het probleem dat je je items vanuit Belgie moet verzenden en de verzendingskosten liggen hier erg hoog.


Vooral voor de goedkope items wegen de verzendingskosten zwaar door.


Denk dat je toch beter ebay.be probeert zoals zijspoor aanraadt.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Waar het beste om goedkope producten aan te bieden?

Ach ja, die alom besproken verzendingskosten,.... verzenden naar het buitenland is zowat overal duur hoor.


Onlangs nog een paar boeken besteld in Nederland, kosten: 2.69€, maar de verkoper had over het hoofd gezien dat hij naar Belgie moest verzenden waardoor de kosten plots 8.79€ waren... ik koop ook regelmatig in Duitsland en daar betaal ik ook minstens zo tussen de 7 en de 8€ terwijl datzelfde binnen Duitsland minder dan de helft kost.... maar idd, voor de buitenlanders liggen de Belgische kosten wel erg hoog (voor de Belgen zelf trouwens ook)

Bericht 5 van 5
laatste antwoord