annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat als een koper/verkoper over meerdere identiteiten beschikt. Kan ik dit nakijken?

Hoe kan ik uitvinden of een koper/verkoper onder meerdere aliassen werkt?

vb.: als koper 'brumberbaer1' en 'spongebob-schwamm' = verkoper 'beckerservices'

 

Wat is jullie idee hierover?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Wat als een koper/verkoper over meerdere identiteiten beschikt. Kan ik dit nakijken?

Het gebeurt vaker dat iemand verschillende accounts heeft. Een paar voorbeelden... iemand maakt een account om te kopen en daarnaast één om te verkopen... een zakelijk verkoper met een dito account heeft nog een account om buiten de zaak om in de privésfeer zelf eigen spulletjes te verkopen of om er te kopen. Hier is dus niks mee aan de hand, anders is het, wanneer iemand meerdere accounts aanmaakt om de zaak te bediegen, bvb om zelf het bieden op één van zijn accounts op te drijven. Nu, hoe kan je dat zien? Eigenlijk niet of moeilijk maar vroeg of laat vallen die wel door de mand omdat ze zichzelf ooit wel eens verraden. Bedriegers maken hoe dan ook ooit een fout die hen de das omdoet. Allert blijven is de boodschap en vertrouw je het niet, laat het dan zo en zoek het dan elders!

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Wat als een koper/verkoper over meerdere identiteiten beschikt. Kan ik dit nakijken?

Als beide accounts op hetzelfde IP-adres zijn dan weet eBay dat ook en aanziet biedingen van het ene account op het andere als biedingen op eigen objecten.

Dit kan leiden tot schorsing.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Wat als een koper/verkoper over meerdere identiteiten beschikt. Kan ik dit nakijken?

Ja dat klopt, maar Ebay zal dat pas nakijken als er in die zin een klacht of meerdere klachten komen.... het lijkt me quasi onmogelijk om het IP van elke bieding te gaan vergelijken met dat van de verkoper. Daarvoor is Ebay wel iets te groot.

Dergelijke praktijken worden meestal opgemerkt door kandidaat-kopers die dat kunnen melden aan Ebay en dan volgt een onderzoek.

Maar dan nog: die verkoper wordt geschorst en een paar weken of zelfs dagen nadien is die er terug met een nieuw account en begint de leut opnieuw. Zoals ik al zei: het is aan de koper om ten allen tijden allert te blijven wil je niet bedrogen worden!

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Wat als een koper/verkoper over meerdere identiteiten beschikt. Kan ik dit nakijken?

De belastingen en btw kontroleurs weten het ook .

Ik heb het zelf ondervonden bij een kontrole waarbij ze andere accounts uit mijn beginperiode 

die ik zelf niet meer wist dat ze nog bestonden , (minstens 10 jaar niet meer mee gewerkt) en die van mijn echtgenote.(verkoop inboedel van overleden ouders )

Alles opgemaakt ophetzelde IP adres ( 1 computer)

Bericht 5 van 5
laatste antwoord