annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper stuurt foute maat op & zoekt niet echt op te lossen

Okee, hier gaan we weer: ik zocht 2 zomerarmbandjes..

 

Ik meet welke maat correspondeert met mijn pols. Ik selecteer uit de Ebay aanbiedingen 2 armbandjes van de correcte lengte & koop ze (in een winkeltje in UK).

 

Beetje later komt het pakje aan: het zijn de juist modellen, maar de foute maat. Als ik ze aandoe, vallen ze bijna van mijn pols: veel te groot. Ik heb ze nagemeten (& gefotografeerd naast een meetlat), en effectief: ze zijn meerdere cms langer dan vermeld werd in de itembeschrijving.

 

Ik contacteer de verkoper met het probleem: die zegt terug te sturen via de Ebay return center. Probleem: ik moet aangetekend terug opsturen op mijn kosten. Maar ik heb helemaal geen enkele vergissing gemaakt ! Ik heb netjes alles opgemeten & alle info gelezen. De items zouden perfect geweest zijn moest de info in de itemlisting correct geweest zijn. De verkoper heeft wel de error gemaakt, en die wil de kosten voor zijn gemaakte vergissing niet dragen. Ik zeg dat ik dit niet eerlijk vind: ik wil gerust alles terugsturen (ik kan toch niks doen met armbandjes die veel te groot zijn), maar ik wil de kosten niet dragen als het niet mijn fout is.

 

Daarop: meerder mails van de verkoper die beweert dat ik "very rude" en ongemanierd ben. (Meerdere emails beledigende emails binnen de paar uren (die me allerlei intenties toedichten en verwijten) + neg commentaar op een item dat ik op dat moment verkoop. 

 

Ik moet zeggen dat ik overwogen heb om mijn account te sluiten op dat ogenblik.  Ik kon mijn Ebay niet opendoen of er was een nieuwe beledigende email, en ik ben mijn geld kwijt aan dingen waar ik niks mee kan doen. Op die manier hoeft het voor mij niet meer.

 

 

Weet iemand raad met deze situatie ?

 

 

Hele onderwerp weergeven

Wat de regelgeving op eBay betreft. Bij een geschil wegens afwijkend object oordeelt eBay, of PayPal, normaal niet of en in hoeverre het ontvangen object afwijkt van de beschrijving. De normale PayPal uitspraak is om het object terug naar de verkoper te sturen, terugzendkosten ten laste van de koper.

Een goede verkoper zal echter, als hij zelf de vergissing gemaakt heeft, zelf de terugzendkosten betalen. Als het een zakelijke verkoper is wordt dit, bij een object sterk afwijkend van de beschrijving, ook zo bepaald door de Europese wet betreffende overeenkomsten op afstand als het om een vaste prijs aanbieding gaat.

En er is nog altijd feedback om uw waardering over de transactie uit te drukken.

Een vraag stellen