annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay help me aub

laatst doe ik een aankoop van 200 euro.

betaal met paypal, de verkoper wil een overschrijving dan maar een overschrijving en paypal terug gekregen.

Verzenden gratis dat mocht wel voor 200 euro maar de verzending was dan 9 euro dat geeft de verkoper automatisch 5 sterren.

Het pakje bleef wat lang weg, de verkoper een mail gestuurd met een foto/afdruk van de overschrijving.om toch te verzenden.

Het icoontje verzenden licht op met een datum, twee dagen later is de datum nog eens aangepast.

Komt het pakje toe, blijkt het niet volledig te zijn, de verkoper een mail gestuurd om alles te verzenden.

Tweede pakje met nog wat inhoud, alles bij elkaar heb ik nu de waarde van 5% van wat ik betaald heb maar de werking van het object kan ik niet testen.

Ik laat de verkoper weten dat het niet in orde is, hij laat weten dat er dan een probleem is.

Ja zover was ik ook, hij had me voor 200 euro in de zak gezet.

Ik meld een geschil na wat heen en weer gemail, meld de verkoper dat er gestolen is uit het pakje.

Ik doe de moeite om langs de Bpost te gaan en een onderzoek te starten, na een week kunnen die mij niet kunnen helpen.

De twee laatste reacties in het geschil waren van mij, toen wist ik dat het over was en heb ik het geschil gesloten.

Ja die verkoper heeft mijn vertrouwen in ebay ferm gekraakt.

 

 

 

Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Ebay help me aub

één gouden raad, bestellingen boven 40 of 50 euro steeds via paypal, dan heb je de mogelijkheid om aktief iets te doen.

 

200 euro via overschrijving geeft problemen.

 

D.

Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub

U bent helaas opgelicht!   De manier waarop is duidelijk dat hij de paypalbetaling niet aanvaard heeft omdat hij je wou oplichten.

 

Doe 1 poging om te vragen aan de verkoper om je artikel terug te sturen met teruggave van je geld.

 

Doet hij dit niet, doe aangifte bij de politie, U hebt al z'n gegevens.  Indien hij een veelverkoper is, draag hem maar aan bij economische zakens en bij de belastingen.  Zeg hem dat ook rechtuit dat U aangifte gaat doen.

 

Die schurken moeten er uit want hoe meer van dit soort verkopers, hoe slechter dat is voor de mensen die het goed menen.  Er is nu al bij heel wat mensen achterdocht om online te kopen.

 

Spijtig.   Helaas zal oplichting nooit uit de wereld verdwijnen.  Deze avond nog oplichters op reis gezien en het is treistig hoe mensen op de pot gezet worden.

 

Goeie raad,  als je iets wenst te kopen en je bent niet zeker, steeds vragen aan de verkoper of je mag terug sturen indien niet tevreden.  Betaal ook met Paypal.

 

WEET dat je bij zakelijke verkopers ALTIJD het recht hebt om terug te sturen.  Bij partikuliere verkopers gaat het om goodwill en gelukkig zijn die er ook maar in een kleine minderheid.

 

Dus,  doe een poging tot onderhandelen, lukt het niet, aangifte doen.

 

 

Johan

 

Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub


@q3671 schreef:

laatst doe ik een aankoop van 200 euro.

betaal met paypal, de verkoper wil een overschrijving dan maar een overschrijving en paypal terug gekregen.

 ../..

Ja die verkoper heeft mijn vertrouwen in ebay ferm gekraakt.

 


Heeft weinig te maken met ebay, denk je niet ?

Dit kan je voorhebben met eender welke particuliere verkoper op eender welk verkoopplatform.

Een zakelijk verkoper uit een 'beschaafd' land - dus geen chinees - kan zich zulke praktijken op ebay niet veroorloven: hij verliest na soms maar één slechte beoordeling zijn rankings in de resultaten en daarmee zijn broodwinning.

En zoals Compshop zegt geeft paypal iets meer zekerheid, maar niet voor 100%, hoor.

Dus, ook al zullen hierop weeral particuliere verkopers wild om zich heenslaan :  koop op ebay en bij ZAKELIJKE verkopers.




Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub


@supergiftman schreef:

Dus, ook al zullen hierop weeral particuliere verkopers wild om zich heenslaan :  koop op ebay en bij ZAKELIJKE verkopers.


Okay, I''ll bite 😉

 

Ook bij zakelijke verkopers kun je diverse fratsen meemaken.

 

Afgelopen december koop ik 2 laptopschermen bij een shop met goeie reputatie. verkoper bundelt het tot 1 transactie, ik betaal met paypal maar hij stuurt toch 2 pakjes (en nee ik kreeg geen verzendkorting).

Eerste pakje komt aan, tweede niet. Veel gedoe, weinig antwoord (OK het was eindejaarsperiode en ik heb geduld gehad), uiteindelijk claim moeten indienen via Paypal. Geld terug voor dat item.

 

Een paar dagen later een probleem met het scherm dat wel aangekomen is. Het bleek overigens niet nieuw te zijn zoals geadverteerd was.

 

Contact met verkoper? Geen antwoord.

Reactie ebay? Hiervoor moet je bij Paypal zijn.

Reactie paypal? Jammer, voor deze transactie heb je al een claim ingediend. Ander object, ja dat zou kunnen maar dan moet je bij ebay zijn...

 

Mijn negatieve feedback? Verwijderd door ebay ...

 

 

Wat heb ik geleerd? Ongeacht de reputatie van de verkoper nooit nog items laten bundelen. Die 2 of 3 euro verzendkorting (als je ze al krijgt) maken het niet waard. Als ik bij dezelfde persoon 2 items bestel laat ik ze naar 2 verschillende adressen sturen, dan kunnen ze me dat niet meer lappen.

 


En zo heb ik ook nog een verhaal van een zakelijke verkoper uit de UK die weigerde een factuur te sturen wanneer ik iets voor mijn bedrijf aankocht, en al talloze buitenlandse verkoeprs die de BTW-regels niet kenden (of niet wilden toepassen) voor (zakelijke) intracommunale verkopen...

 

 

Ach, je kunt met alle soorten verkopers problemen hebben, als het tegenzit...

Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub

Dank voor de reacties.

Ga hem vragen om de verkoop te anuleren.

 

mvg

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub


@gert_1974 schreef:

En zo heb ik ook nog een verhaal van een zakelijke verkoper uit de UK die weigerde een factuur te sturen wanneer ik iets voor mijn bedrijf aankocht, en al talloze buitenlandse verkoeprs die de BTW-regels niet kenden (of niet wilden toepassen) voor (zakelijke) intracommunale verkopen...

Ach, je kunt met alle soorten verkopers problemen hebben, als het tegenzit...


Het probleem met intracommunautaire aankopen op eBay is dat ze wel verkoopscommissie vragen op de betaalde BTW. 

 

Dus als je zakelijk wil kopen kan je best ofwel de webshop opzoeken op internet of via bericht contacteren. Als ze niet willen is dat pech voor hen hoor. 

 

Ben lange tijd op zoek geweest naar groothandels in Scandinavië en velen wilden niet meewerken, tot je er een kleine tussen vind die wél wil meewerken, en die krijgt dan ook meteen een leuke jaarlijkse bijkomende omzet van mij. Pech voor die anderen. 

 

Een andere UK grossist beweerde dat na mijn opmerking dat zijn facturen niet geldig waren wegens het ontbreken van de wettelijke Europese reglementering ivm het niet aanrekenen van BTW, dat dat helemaal niet nodig is en dat daar nooit iemand over heeft geklaagd. Als ik controle krijg dan kan de inspectie die factuur verwerpen. Ik koop dus ook niet meer bij die grossist en heb er mij een gezocht die de regels wel naleeft.

 

Bedrijven of verkopers die niet reageren op normale vragen zijn het niet waard om winst te maken op uw aankopen en zoek je beter iemand anders. 

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub

zelfde meegemaakt, gsm gekocht 450€, overschrijving gedaan, nooit ontvangen, verkoper beantwoord mij zelfs niet

Geen hulp ,,,,,,dit is de laatst keer dat ik iets kocht en zal het kenbaar maken, zodat andere mensen niet in dezelfde valkuil tercht kome

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Ebay help me aub

Nooit nooit nooit iets van meer dan pakweg 20 euro betalen met overschrijving! Nooit!!! 

 

Dat er toch kopers honderden euro's blijven overschrijven voor GSM's en tablets en smartphones etc blijft mij verbazen, dat is niet zozeer de schuld van de site maar van de kopers. Nogmaals, als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waar!

 

Het feit dat toch dagelijks nieuwe aanbieders iphones etc aanbieden op sites is gewoonweg omdat er dagelijks mensen blijven intrappen. Dat straalt negatief af op de goede verkopers.

Bericht 9 van 9
laatste antwoord