op 30-11-2011 20:21
Verkopers klagen hier steen en been over dubieuze kopers, maar er moet mij toch iets van het hart... ik vraag me af waarom een koper die correct handelt altijd moet wachten op een FB van de verkoper tot de koper eerst zijn/haar Fb aan de verkoper geeft!
Mijns inziens is dat totaal onlogisch!
Wanneer ik hier iets verkoop, krijgt de koper van mij direct een goeie Fb zodra de betaling binnen is en is de koper nadien niet tevreden... ok, dan zei het zo en zien we wel verder.
Verkopers maken hier duidelijk een onderscheid tussen verkopen via het internet en verkopen IRL in een winkel... als je in een winkel iets koopt bedankt de verkoper je ook na het afhandelen van de verkoop, cq: nadat de aankoop werd betaald en wacht die daarmee ook niet tot de klant nadien komt zeggen tevreden te zijn.
Voor mij is de maat vol... ik handel correct, dus eerst FB bij mij door de verkoper en zolang ik die niet krijg, krijgt de verkoper er ook geen van mij... enne... overweeg ik zelfs op termijn een slechte FB... verkopers zijn bij deze gewaarschuwd, "fair-play" geldt voor iedereen!
op 04-12-2011 12:30
Tegenwoordig heeft toch zowat elke handelaar een website?
Er zijn zelfs bakkers, café's en frituren die een website hebben, ik heb het al eerder gezegd, we stevenen af op een samenleving die voor minstens 80% virtueel zal zijn en de virtuele verkoop zal de dienst gaan uitmaken ten koste van de echte winkels.
En idd, veel mensen leren een winkel kennen via het internet en zullen je vroeg of laat met een bezoek vereren, anderzijds wordt het ook moeilijk... in mijn geval bvb, er zijn zogoed als geen modelbouwwinkels meer en die er nog zijn, zijn voor mij te ver, dus is het internet een goed alternatief, hoewel ik een paar keer per jaar toch de sprong maak naar A'pen of Brussel om een echte modelbouwwinkel te bezoeken. Een echte winkel heeft toch nog altijd dat ietsje meer.
op 06-12-2011 11:01
Tiens! ik zie dat er hier en op sommige forumberichten heel wat reacties zijn verdwenen???
op 06-12-2011 12:02
Jeps....indien er een iets instaat dat (vul zelf in) ... dan verdwijnt het...
op 06-12-2011 14:42
Ik denk dat mijn laatste posts eerlijk en oprecht waren en er niets instond dat niet mocht.
Indien dit niet zo is dan hoor ik het graag van de "echte" moderator en niet van iemand die denkt moderator te zijn.
Johan
op 06-12-2011 15:19
@Johan...
Ook reacties van mij zijn hier weg...ik denk niet dat er "iets" instond wat niet kon, maar ik denk eerder dat we teveel off-topic gingen.
op 09-12-2011 19:55
op 16-12-2011 15:48
Ergens moet ik "walesha" gelijk geven.
Ik heb al redelijk wat gekocht op Ebay. Heb telkens de verkoper op de hoogte wanneer de artikelen waren geleverd en hem/haar bedankt voor de service. Slechts 20% heeft enige feedback gegeven en dat zijn dan ook de enige die van mij (positive) feedback krijgen.
Enkele gaven gewoon geen feedback ook al had ik hen positive feedback gegeven. Dus van mij geen (positive) feedback meer onder enige feedback aan mij.
op 17-12-2011 11:46
@urbi_in_orbit,
Idd, heb weer een verkoper die het vertikt mij FB te geven hoewel ik het hem al drie keer vreindelijk heb gevraagd... ik was ook niet niet helemaal tevreden met de transactie en ik heb hem uiteindelijk een neutrale gegeven... resultaat: een boze, onbeschofte mail dat ik bij hem niet maar mag kopen en van hem nog steeds noppes FB! Ik betaalde dezelfde dag van de aankoop... was dat niet snel genoeg of was er iets mis met mijn geld mss???
op 23-12-2011 12:16
Waarom vindt men het nodig als koper een FB krijgen ? Vermits er enkel maar positief kan gegeven worden is dit een element met nul waarde. In tegenstelling tot de FB als verkoper waar je ook negatief kan ingeven.
Of je nu 5 of 5000 goede waarderingen krijgt als koper, wat vertelt dat cijfer dan ? Niets, behalve dat je uit een hoog getal kan afleiden dat je veel aankopen doet.
op 23-12-2011 12:28
@poolbiljarts,
Ergens heb je wel een punt, maar Ebay kan daar iets aan doen... de koper betaald of betaald niet... bij niet-betaling wordt een geschil gestart waardoor de koper een aantekening van Ebay riskeerd. Ik vind dan ook, omdat de verkoper geen negatieve FB kan geven, dat Ebay zelf die aantekening moet vermelden op de FB van de koper, zo kan de verkoper nog steeds een negatieve geven via Ebay zelf in geval van niet-betaling. Nu blijven die aantekeningen verborgen en ik vind dan ook dat slechte betalers zo'n vermelding die voor iedereen zichtbaar is verdienen.
Mss als we met velen dat eens aan Ebay voorstellen, ik van mijn kant heb het al drie keer gedaan, maar ja... wie ben ik hé?