annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gratis verzending,nee toch niet sorry!

Ik deed een aankoop bij een engelse verkoper van 2de hands motoronderdelen. Vroeg hem voor de koop nog om inlichtingen en kocht aan vaste prijs. Betaalde met paypal en daarna stuurt men me een mail terug:
"Sorry slight mistake P+P is £18 to Belgium not free.If you want to cancel the purchase let me know.
Sorry for any inconvience"
Dus nu niet gratis zoals geadverteerd.
M'n vraag aan de onderlegden qua handelsrecht en ebay regels is natuurlijk: Is de verkoper niet verplicht zijn beloftes na komen? Misleidende reclame kan dat zomaar?
Ik wil het onderdeel wel nog maar aan 40 pond en geen 58!
Alvast bedankt voor een snelle reply,
Groeten,
Jacques
Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

In de aanbieding staat SELLERS STANDARD INTERNATIONAL RATE
Er staat wel geen bedrag bij.
Voor Engeland is de verzending gratis,voor de rest van de Wereld ,tegen betaling.
Zo begrijp ik dat toch.
Misschien had je beter vooraf de verzendkosten gevraagd.
Nu is de verkoper wel bereid om de verkoop ongedaan te maken,de keuze is aan jou,verzendkosten betalen of de verkoop annuleren
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Nee, er staat duidelijk GRATIS verzending, ook naar België, tegen de sellers standard international rate.
De verkoper zal een fout gemaakt hebben bij het maken van de aanbieding. Dat kan iedereen overkomen.

U kunt dus:
1. vasthouden aan wat er in de aanbieding vermeld staat, met PayPal betalen, niks ontvangen omdat de verkoper wel verzendkosten wil ontvangen, geschil en claim bij PayPal indienen en uw geld terugkrijgen en de verkoper een negatieve feedback geven...
of
2. er begrip voor hebben dat mensen wel eens fouten maken en de transactie annuleren.

Ik zou voor optie 2 kiezen omdat ik nogal lui van aard ben en geen zin heb in die hele heisa van optie 1. :-)

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 3 van 5
laatste antwoord

De verkoper zal een fout gemaakt hebben bij het maken van de aanbieding. Dat kan iedereen overkomen.

OF eBay kan de fout gemaakt hebben B-)

vooral als je de moeite doet om de betalingsvoorwaarden te lezen :

We are trade so we can accept credit/debit cards, or cheque. Personal cheques will be banked before the parts can be collected. delivery can be arranged at a cost.Please see the cost of delivery before bidding.The cost of delivery is for the UK mainland. For Northern Ireland/international deliverys please email for a quote.

Transactie annuleren dus, zoals de verkoper voorstelt ;-)
zowie
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Bedankt voor uw reacties, ik zal zien wat ik ga doen.
Groeten,
jacques

Caveat emptor hé..
Bericht 5 van 5
laatste antwoord