annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Help: Eerste aankoop op eBay is een MISKOOP!!!

Voor het eerst koop in mijn leven iets via eBay en jammer genoeg loopt alles fout!

Ik heb een product ontvangen via UPS dat totaal niet aan de omschrijving voldeed en heb hiervan de verkoper onmiddellijk van op de hoogte gebracht.
De verkoper kon het hele zaakje niet geloven en overstelpte me met eindeloze vragen en of ik foto’s kon nemen, enz…
Omdat ik tijdens de levering door UPS niet thuis was, is het product door mijn overburen in ontvangst genomen.
Steeds heb ik hierin mijn medewerking gegeven, maar mijn eigen vragen bleven van de verkoper steeds onbeantwoord?
Ik heb de verkoper voorgesteld om voor de nodige documenten te zorgen, zodat alles terug via UPS naar de verkoper/afzender zou kunnen verzonden worden, hierop kreeg ik geen reactie?
Omdat in deze zelfde periode een opname was gebeurd in het ziekenhuis, heb ik de verkoper laten weten, dat ik product via de post naar hem zou sturen. Zodat de zaak kon vereenvoudigd en bespoedigd worden, zo kon hij met eigen ogen zien, wat er niet klopte.
De verkoper laat intussen enkele dagen niets van zich horen en wenst me het beste in het hospitaal!
Enige tijd later vraag ik, hoever de zaken staan? De verkoper laat me weten dat UPS de zaak wil onderzoeken en het product wil ophalen?
Ik laat de verkoper onmiddellijk weten uit een laatste mail, dat het product reeds verzonden was naar zijn adres!
Opeens, krijg ik van de verkoper allerlei beschuldigingen, dat ik het onderzoek van UPS heb willen blokkeren, het product niet wilden laten ophalen, enz..
Zonder verwittiging, staat enige dagen later, UPS voor de deur om het product alsnog te komen ophalen?
Nu beweert de verkoper en UPS om hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen, dat mijn overburen met het pakket zou geknoeid hebben! Deze beschuldigingen gaan me toch echt te ver!
Na kort contact te hebben gehad met UPS, blijkt dat de verkoper een claim heeft ingediend bij UPS en wil UPS mij geen hulp geven omdat de verkoper in deze zaak de klant is en niet ik?
Het product is intussen aan de verkoper betaald, maar ik heb als koper het product niet ontvangen dat aan de omschrijving voldeed.
Nu beweert de verkoper mijn pakket niet te hebben ontvangen, dat ik begin vorige week al had verzonden?
Omdat ik snel het pakket op de post heb gegaan en spoedig al te versturen, voor een opname in het hospitaal, vind ik jammer genoeg mijn bewijs van verzending niet meer.
Kan ik alsnog mijn pakket, dat naar de UK is verzonden bij de post laten opzoek en controleren op ontvangst???
Via eBay en PayPal heb ik reeds een geschil geopend, maar heb tot op heden nog geen reactie gehad.

Kan ik als koper deze zaak, nog tot een goed einde brengen?
Op welke manier kan ik mijn product of geld alsnog terug krijgen?
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

1) neen, niet sluiten zolang je niet tevreden bent
2) ook niet sluiten
3) waarom zou je je account verwijderen? gewoon niet meer gebruiken, wie weet wil je ooit nog iets kopen of verkopen, de meeste transacties verlopen okee, je had pech dat het helemaal verkeerd liep
4) niet doen ! wie weet dat het pak alsnog bij de verkoper terug aankomt ?

m.

m.
Bericht 21 van 47
laatste antwoord

Wanneer heb je dat pak teruggestuurd naar de UK ? Reken maar op een minstens een week vertraging door de uitbarsting van de Eyjafjallajokull, je hebt 52 euro betaald, dan is het pak verstuurd met Kilopost Internationaal, met tracking ! Deze pakken verdwijnen normaal niet ! Jammer dat je het bewijs van verzending niet bijgehouden hebt.

m.

m.
Bericht 22 van 47
laatste antwoord

Ik ga vandaag hier in België mij het zelfde product aankopen dat ik via eBay ook had besteld, omdat ik het dringend nodig heb en deze zaak dan ook sneller zal vergetenX-(
Uiteraard zal ik een factuur/aankoopbewijs krijgen/vragen om alle misverstanden in de toekomst te vermijden 🙂
Bericht 23 van 47
laatste antwoord

Bel eens naar de klantendienst van de post : 022012345
Een Kilopost Internationaal kan misschien teruggevonden worden, jouw adres staat op het pak, dat van de geadresseerde, de datum van verzending enz.

m.

m.
Bericht 24 van 47
laatste antwoord

Als je de datum van verzending hebt, ongeveer het uur van aflevering, en in welk postkantoor, moet zo een traceerbaar pak toch kunnen teruggevonden worden ?

m.

m.
Bericht 25 van 47
laatste antwoord

Gisteren was ik op de post en had alle gegevens bij me.
Men zei op de Post “Wij kunnen helaas niets opzoeken zonder dat kleine briefje”.
Ook al hebt u de volgende gegevens als de afzender, verzender, gewicht, omschrijving v/d doos, enz.. geen briefje, is pech. Sorry voor het ongemak!
Ik heb vandaag als laatste poging aan de verkoper gevraagd of het pakket inmiddels is toegekomen en het verzendadres wel klopte?
Verkoper zegt niets ontvangen te hebben!

Vanmiddag ga ik het product sowieso kopen en heeft deze miserie geen enkele zin meer.

Graag antwoord op deze vragen:

1)PayPal geschil en Claim sluiten?
2)Op eBay het geschil sluiten?
3)Op eBay mijn account verwijderen en hoe doe ik dat dan?
4)De verkoper laten weten, dat ik de zaak laat voor wat het is? Hier heb ik het wel moeilijk mee!
Bericht 26 van 47
laatste antwoord

Daar straks aan de verkoper gevraagd of zijn adres wel klopte en of hij toch nog eens wou kijken of het pakket niet aanwezig was!
Ik heb het adres gebruikt dat op de doos in het groot stond van de afzender en naar dat adres heb ik het pakket ook verzonden!

Nu zegt de verkoper me het volgende?

“It’s a little incomplete & inaccurate”

Ik stel de volgende vraag:

What do you mean?
This was still the address of the sender on the box?

Hierna hoor ik niets meer???
Bericht 27 van 47
laatste antwoord

Wat een domoor die verkoper om een 'incomplete & inaccurate' adres op zijn pak te zetten ! enfin als het pak niet bij hem aankomt, zal het normaal weer naar jou teruggestuurd worden en met de huidige omstandigheden kan dat allemaal een hele tijd duren.

Ik zou toch eens de klantendienst van de post bellen, baat het niet schaadt het niet !

Op die 4 vragen heb ik eerder al een antwoord gegeven. :-)

m.

m.
Bericht 28 van 47
laatste antwoord

Uiteindelijk terug antwoord v/d verkoper:

No, this is the abbreviated coding used on the UPS waybill. These details were not provided by us.

Mijn vraag aan de verkoper!

What does this really mean?
That you can not reach the package or is it delivered elswhere?

How can we solve this problem.

Normaly the adress of the sender allways has to be noted on the box, or it can not be delevered. It is a seccuretyadress in case it has to be resend back to the sender.

So I presumed it was the adress off the sender.
Bericht 29 van 47
laatste antwoord

Na lacht wachten en vol ongeduldig op het product waar ik zo naar uitkeek, ben ik vandaag hetzelfde product gaan afhalen in een winkel uit de buurt bij een vriendelijke verkoper voor bijna dezelfde prijs 🙂

De verkoper op eBay heeft op mijn laatste vraag intussen nog niet gereageerd?

Graag wil ik laten weten, dat ik na lacht wachten, nu wil genieten van het product dat vandaag is aangekocht en deze zaak snel wil vergeten.

Allen hier bedankt voor de hulp 😛
Bericht 30 van 47
laatste antwoord