annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Help: Eerste aankoop op eBay is een MISKOOP!!!

Voor het eerst koop in mijn leven iets via eBay en jammer genoeg loopt alles fout!

Ik heb een product ontvangen via UPS dat totaal niet aan de omschrijving voldeed en heb hiervan de verkoper onmiddellijk van op de hoogte gebracht.
De verkoper kon het hele zaakje niet geloven en overstelpte me met eindeloze vragen en of ik foto’s kon nemen, enz…
Omdat ik tijdens de levering door UPS niet thuis was, is het product door mijn overburen in ontvangst genomen.
Steeds heb ik hierin mijn medewerking gegeven, maar mijn eigen vragen bleven van de verkoper steeds onbeantwoord?
Ik heb de verkoper voorgesteld om voor de nodige documenten te zorgen, zodat alles terug via UPS naar de verkoper/afzender zou kunnen verzonden worden, hierop kreeg ik geen reactie?
Omdat in deze zelfde periode een opname was gebeurd in het ziekenhuis, heb ik de verkoper laten weten, dat ik product via de post naar hem zou sturen. Zodat de zaak kon vereenvoudigd en bespoedigd worden, zo kon hij met eigen ogen zien, wat er niet klopte.
De verkoper laat intussen enkele dagen niets van zich horen en wenst me het beste in het hospitaal!
Enige tijd later vraag ik, hoever de zaken staan? De verkoper laat me weten dat UPS de zaak wil onderzoeken en het product wil ophalen?
Ik laat de verkoper onmiddellijk weten uit een laatste mail, dat het product reeds verzonden was naar zijn adres!
Opeens, krijg ik van de verkoper allerlei beschuldigingen, dat ik het onderzoek van UPS heb willen blokkeren, het product niet wilden laten ophalen, enz..
Zonder verwittiging, staat enige dagen later, UPS voor de deur om het product alsnog te komen ophalen?
Nu beweert de verkoper en UPS om hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen, dat mijn overburen met het pakket zou geknoeid hebben! Deze beschuldigingen gaan me toch echt te ver!
Na kort contact te hebben gehad met UPS, blijkt dat de verkoper een claim heeft ingediend bij UPS en wil UPS mij geen hulp geven omdat de verkoper in deze zaak de klant is en niet ik?
Het product is intussen aan de verkoper betaald, maar ik heb als koper het product niet ontvangen dat aan de omschrijving voldeed.
Nu beweert de verkoper mijn pakket niet te hebben ontvangen, dat ik begin vorige week al had verzonden?
Omdat ik snel het pakket op de post heb gegaan en spoedig al te versturen, voor een opname in het hospitaal, vind ik jammer genoeg mijn bewijs van verzending niet meer.
Kan ik alsnog mijn pakket, dat naar de UK is verzonden bij de post laten opzoek en controleren op ontvangst???
Via eBay en PayPal heb ik reeds een geschil geopend, maar heb tot op heden nog geen reactie gehad.

Kan ik als koper deze zaak, nog tot een goed einde brengen?
Op welke manier kan ik mijn product of geld alsnog terug krijgen?
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Het artikel/product dat ik bestelde via eBay heb ik voor gebruik dringend nodig en wil graag zo spoedig mogelijk het artikel hebben.
Omdat ik denk, dat deze zaak lang zal aanslepen, mag en kan ik ondertussen eenzelfde product aankopen of niet?
Dit product wil ik uiteraard nu het liefst in eigen land bij een winkel achter de hoek met aankoopbewijs aankopen, zodat er zeker geen misverstanden kunnen ontstaan!
Iemand de me raad kan geven?
Bericht 11 van 47
laatste antwoord

Als je een verzendbewijs kan vast krijgen ,zal je waarschijnlijk je geld via PAYPAL terugkrijgen.
Dus waarom zou dan het item niet achter de hoek gaan kopen.
Bericht 12 van 47
laatste antwoord

Ik vind je object niet direct terug.
Zat er iets kompleet anders in ,iets dat de verkoper helemaal niet verkoopt?
Dan zit de kans erin dat er gedurende het transport mee is geknoeid en is die firma verantwoordelijk.
De verkoper zal dan een terugbetaling ontvangen van UPS.
Het grote probleem is dat je geen bewijs van verzending kan voorleggen.
Stel je eens in de plaats van de verkoper,die kent jou ook niet.
Bericht 13 van 47
laatste antwoord

In de doos zat inderdaad iets anders dan waarvoor ik betaald had, dus het object komt niet overeen met de omschrijving van het aangeboden product.
Voor mij maakt het niets uit wie of wat er met mijn pakket is gebeurd.
Het enige dat me interesseert is het object te ontvangen waarvoor ik de deal had afgesloten.
Als ik maandag kan, ga ik langs de post om te informeren naar de verzending ik hoop dan mijn bewijs ergens gevonden te hebben.
Mijn vrouw heeft thuis alles al afgezocht en ik heb hier in het hospitaal intussen ook al gezocht, maar nog niets gevonden!
Omdat ik het bewijs niet vind, worden wij hiervan zo kwaad. Het zou de verkoper en UPS maar al te goed uitkomen om hun verantwoordelijkheid in deze zaak te kunnen ontlopen.
En is het voor de verkoper en UPS maar al te gemakkelijk om de schuld bij mij te leggen!
Bericht 14 van 47
laatste antwoord

Die verkoper is ook zijn geld kwijt.
Klacht indienen bij UPS kan niet zonder enig bewijs.
Je hebt geen foto's genomen van de inhoud,geen bewijs van terugzending.
Koper en verkoper zijn voor elkaar volkomen onbekenden,hoe kan je weten dat beide eerlijk zijn.
Ik heb zelf al meegemaakt dat een koper beweerde niets ontvangen te hebben ,zijn geld terugkreeg en 14 dagen later verkocht die ineens mijn object.
Spijtig genoeg lopen er oneerlijke mensen rond op deze wereld.
Hopelijk brengt de post redding!
Bericht 15 van 47
laatste antwoord

Deze week heb ik van “BCC” een brief ontvangen dat het geld voor de verkoper, via PayPal aan hem zou uitbetaald worden!
Ik heb contact gehad met “BCC” om het geld alsnog te blokkeren, maar de persoon aan de lijn zei me dat PayPal het geld aan de verkoper zou storten.
Volgens de uitleg die ik kreeg, zou ik via een geschil/claim het geld misschien terug kunnen vorderen?
Zoals ik al in mijn startpost schreef, ben ik dus wel degelijk in het bezit van de nodige foto’s. Voor het bewijs van zending tracht ik zo spoedig mogelijk te zorgen, zodat de zaak voor mij veel eenvoudiger kan worden.
Bericht 16 van 47
laatste antwoord

Vandaag naar de post geweest om alles grondig te laten opzoeken, ook naar het verzendingsbewijs (barcode met cijfers). Spijtig genoeg en tot mijn grote frustratie, kreeg ik te horen dat ze niets kunnen vinden op verzender, ontvanger, datum, gewicht, bedrag, land, enz… “ZONDER DAT KLEIN BRIEFJE”?.

Ook heb ik telefoon gekregen van UPS, dat ze voor mij niets konden doen. Het advies van UPS was wel het volgende: mocht ik het bewijs v/d post terug vinden, dan moest ik het onderzoek via de post starten.

Kort samengevat:
De verkoper kan/wil niets voor me doen! De post kan niets doen zonder dat klein briefje? UPS wil/kan niets voor me doen?

Mijn besluit is het volgende:
Deze zaak lijkt me verloren en onbegonnen om hier nog mee verder te gaan. Ik ben deze hele zaak nu wel echt heel beu, dit heeft vele uren tijd van me gevergd, slechte nachtrust en een hele hoop kopzorgen. Het lijkt me dan ook, dat ik machteloos blijf staan tov de verkoper van eBay, UPS, Post en PayPal. Mijn vrouw had me nochtans, zo gewaarschuwd om niets in het buitenland te kopen!
Graag wil ik deze slechte ervaring via eBay dan ook zeer spoedig vergeten en alles maar laten voor wat het is. Als koper ben ik de dupe en ben via deze weg heel wat wijzer geworden.
Het verzendingsbriefje zal ik in de toekomst dan ook veel nauwkeuriger bijhouden!

Mijn laatste vragen die ik hier op het forum van eBay nog wil stellen zijn de volgende:
Wat kan ik nu het beste doen om deze zaak definitief en snel af te sluiten, zodat ik niet meer via mail of wat dan ook, nog aan deze slechte zaak kan of nog moet herinnerd worden?

Zijn de volgende stappen in de goede richting?

1)PayPal geschil en Claim sluiten?
2)Op eBay het geschil sluiten?
3)Op eBay mijn account verwijderen en hoe doe ik dat dan?
4)De verkoper laten weten, dat ik de zaak laat voor wat het is? Hier heb ik het wel moeilijk mee!
Bericht 17 van 47
laatste antwoord

Je hebt zowiezo toch wat geleerd :
Bij paypalbetalingen steeds verzenden met traceerbare verzending en bij terugzending steeds je ontvangstbewijs goed bijhouden(dit vertegenwoordigt je item gedurende het transport).Ook alle berichten bijhouden.

Zeker opletten bij dure items :dubbel voorzichtig zijn.

Bij aankopen in het buitenland ook dubbel voorzichtig zijn .

Vergelijk met items in winkels in je eigen omgeving ,zeker met electronica en zware pakjes.

Bij waardevolle pakjes eventueel zelf afhalen .Zeker interessant in geval van verzamelobjekten om ook eens te praten met een medeverzamelaar (waar heeft hij het gevonden ? welke verzamelbeurzen kent hij....).
Bericht 18 van 47
laatste antwoord

Ik koop vanaf nu alleen nog maar in de Benelux en zal trachten de goederen zelf af te halen.

Want de kleine man blijft de kleine man X-(

Mijn laatste vragen die ik hier op het forum van eBay nog wil stellen zijn de volgende:
Wat kan ik nu het beste doen om deze zaak definitief en snel af te sluiten, zodat ik niet meer via mail of wat dan ook, nog aan deze slechte zaak kan of nog moet herinnerd worden?

Zijn de volgende stappen in de goede richting?

1)PayPal geschil en Claim sluiten?
2)Op eBay het geschil sluiten?
3)Op eBay mijn account verwijderen en hoe doe ik dat dan?
4)De verkoper laten weten, dat ik de zaak laat voor wat het is? Hier heb ik het wel moeilijk mee!
Bericht 19 van 47
laatste antwoord

Iemand ?
Bericht 20 van 47
laatste antwoord