annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mails als bewijs van aankoop?

Ik heb op één van die andere sites(waar je niet verplicht moet bieden,maar ook via mail kan onderhandelen)een akkoord bereikt met een verkoper over de prijs.Hij wilde zelfs dat ik het vandaag al kwam afhalen.Omdat ik die mail te laat op de dag zag,heb ik een andere afspraak voorgesteld in de loop van de week.
Hierop heb ik geen antwoord meer ontvangen,wel een leesbevestiging om kwart voor acht maandagavond.Ik vrees nu dat hij de verkoop wil annuleren omdat er een paar hogere biedingen zijn(wel te zien op de site).Normaal,als je iets verkoopt verwijder je het van de site,dat heeft hij nagelaten,waardoor er nadien nog een bod kon gedaan worden.Als hij nu niet aan mij wil verkopen aan de afgesproken prijs,kunnen de mails dan eventueel dienen als bewijs?
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Nee, aangezien de andere site geen bindend contract is, maar een zoekertjes site. Ik haal ook een aanbieding er niet vanaf voor ze effectief verkocht is. Al teveel mensen gehad die wel zeggen te kopen, maar het komt er niet altijd van.
En als er een hoger bod is, dan zou de verkoper toch gek zijn hier niet op in te gaan?
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

En als er een hoger bod is, dan zou de verkoper toch gek zijn hier niet op in te gaan?
Wel, dat vind ik nu niet, zie...Verkocht is verkocht, vind ik.
Een man (of vrouw), een woord...
Maar we gaan daarover geen discussie starten, he...Ik ben het al gewoon dat ik soms een beetje "anders" denk dan de meerderheid. :-)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 3 van 12
laatste antwoord

@disneybelgium(Ik haal ook een aanbieding er niet vanaf voor ze effectief verkocht is.),als er van zijn kant al een voorstel is om het te komen afhalen,versta ik toch dat de verkoop gesloten is.

@sinaaiman,zo denk ik er ook over uiteraard.Dan zijn we al met twee die een beetje anders zijn dan de meerderheid.
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

bij mij is een voorstel niet hetzelfde als verkocht. via marktplaats zijn 901% van de voorstellen zonder gevolg. Jaja, ze komen het wel halen, ze zullen maandag laten weten wanneer. Wanneer ik dan woensdag vraag of ze nu al iets meer weten, is hun kat overreden, hun grootmoeder op vakantie, ... en daarom hadden ze nog niet kunnen reageren. Ze zullen het zaterdag laten weten. Als puntje bij paaltje komt komen ze uiteindelijk niet. Of nog vaker betalen ze via overschrijving, maar onze banken zijn blijkbaar zo slecht georganiseerd want de betaling komt nooit aan. Als ik dan vraag of ze me een bewijs kunnen leveren dat het van hun rekening is gegaan, hoor je ze niet meer. In het begin hield ik het item voor hun bij en liet aan hogere bieders weten dat ze te laat waren, maar dat heb ik afgeleerd. Pas als een voorschot betaald is, of effectief betaald is er een overeenkomst voor mij.

@ Sinaaiman: ik ben akkoord met verkocht is verkocht, maar ik vindt dat pas iets verkocht is als er ook een transactie heeft plaatsgevonden.
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

trouwens, als de koper iets goedkoper vindt zullen ze ook niet meer willen, het mes snijdt langs twee kanten he...
Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Jaja, en op één van die sites vind je zelfs de vermelding dat een bod tot niks verplicht. Da's natuurlijk koren op de molen van de "meerderheidvisie".
Maar hier was er dus al een akkoord en ik vind dat zoiets bindend is.
Maar 't is niet omdat ik dat vind, dat iedereen dat ook moet vinden, he.
Eigenlijk heb ik liever van niet : 't is fijn om een beetje "tegendraads" te zijn. :-D

Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Ja, ik vind ook dat zoiets bindend is... maar dan wel langs twee kanten. Heb hier nog altijd iets staan dat al verkocht is sinds december, maar de verkoper ging me nog laten weten wanneer hij het komt afhalen. In februari heb ik het opgegeven, en niks meer van gehoord. Niet erg in dit geval, want ben terug gehecht geraakt aan het item en nu houd ik het liever bij 🙂

Maar even testen, als ik nu zeg dat ik iets van je ga kopen, zou jij het dan onbeperkt voor mij opzij houden?
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Als jij bij mij iets zou kopen zou ik het in eerste instantie beschouwen als verkocht. Dit wil zeggen dat ik NIET zou ingaan op een eventueel hoger bod van iemand anders.
Dat is dus mijn "erecode" als VERkoper
Natuurlijk ben ik realist genoeg om te beseffen dat niet iederéén altijd zijn woord houdt, dus...
Als de koper (in dit voorbeeld : jij dus) verstek laat gaan, zou ik die eerst en vooral mailen om uitleg.
en daarna mischien een "Nu of nooit" mail...
Als daar dan geen reactie op komt...ja zie, dan kan ik het ook niet helpen.Ik zou daaruit de conclusie trekken dat de koper het voorwerp niet meer wil, en dat de koop dus door hem (niet door mij) verbroken is.
Vermoedelijk zou ik het voorwerp niet "tot in der eeuwigheid" bijhouden, maar na verloop van tijd weer te koop aanbieden, tenzij ik er ondertussen zelf aan gehecht geraakte, natuurlijk.;-)

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Ik wil maar zeggen : om te kopen/verkopen moet je met zijn twee zijn.
Ikzelf zal niet afhaken, maar als de andere dat wel doet, kan ik het ook niet helpen.

Bericht 10 van 12
laatste antwoord