annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oplichter

Hoe kan ik de politie inschakelen als ik een gekocht object niet ontvang ?

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Oplichter

Als je met pay pal hebt betaald kan je je geld via die weg claimen.

Anders klacht indienen en PV laten opmaken ,maar ik vrees dat je je geld niet zal terugzien.

Zie ik eens op de fora  SOMMIGE KOPERS TOCH...

Als het over die verkoper gaat ,maak je misschien een kans omdat er veel klachten zijn

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Oplichter

Lang geleden (ik spreek over 10 jaar of zo) heb ik een oplichter ook gemeld bij de politie. Ik had zelf alle bewijzen bij van IP adressen en opgegeven adressen van de verkoper tot de afschriften van de bank.

Aangezien er toen nog enkele benadeelden waren heeft de politie wel degelijk ingegrepen en de man is voor de rechtbank gekomen. Ik heb daar nog een uitnodiging voor gekregen om mij burgerlijke partij te stellen, echter was mijn schade reeds door Visa vergoed en ben ik niet geweest. 

Maar het loont dus wel om binnenlandse oplichters te melden. 

Van zodra het nog maar net over de grens in Nederland is of zo, dan moet je zelfs geen moeite doen, heb dat ooit één keer gedaan en het dossier is zelfs niet de grens over geraakt wegens een te onnozel bedrag (250 euro wel te verstaan, was voor het gerecht te onnozel).

Na die ervaringen lang geleden heb ik reeds lang beslist om nooit nog iets op internet te kopen met een overschrijving, en heb sindsdien ook nooit meer iets tegengekomen waar ik mijn broek aan gescheurd heb.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Oplichter

Het grote probleem in België is de versnippering van het gerechtelijke landschap... al die gerechtelijke arrondissementen met hun eigen parket. Stel: ik wordt opgelicht en laat PV opmaken in Turnhout, een ander slechtoffer dan weer in Mechelen, een derde in A'pen of Brussel enz. Doordat het relatief kleine (???) bedragen zijn, zullen al die klachten worden geseponeerd zonder gevolg en waarom... het ene parket weet van het andere niks! Wanneer de klachten tegen diezelfde oplichter dus op één en hetzelfde parket zich opstapelen en ze worden zich ervan bewust dat ze met een serieuse zaak te maken hebben zijn we heel wat ouder geworden!

Komt daar nog bij, dat al die klachten ook niet op één dag zullen worden gedeponeerd maar verspreid in tijd en geseponeerde klachten worden ook vergeten en zijn meestal moeilijk nog terg te vinden.

Voor kleine sommen wordt soms zelfs niet eens PV opgemaakt omdat de politie zelf ook weet dat het verloren tijd en werk is, veel hangt ook af van de politie-zone van je woonplaats en het arrondissement, wanneer de klacht betrekking heeft op iemand uit je eigen regio en de politie aldaar is een beetje klantvriendelijk, zullen ze er mss wel gevolg aan geven langs het parket om, maar als die mens blijft weigeren zal er ten lange leste niet veel meer van in huis komen.

Het internet is nu eenmaal een voedingsbodem voor oplichters en bedriegers, alert blijven is de boodschap, ik zelf heb het  - gelukkig - nog niet meegemaakt.

Bericht 4 van 4
laatste antwoord