annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Retourporto

Op 11 november 2015 een BR-brander gekocht van een Duits eBay lid, voor €81,85 (€69,95 + 11,90 verzending), echter, de chauffeur van DHL kon het pakket niet bezorgen (op 16 november) vanwege (volgens DHL België in Zellik) de naam die op het pakket stond niet overeen kwam met een naam op de 21 deurbellen aan de hoofdingang van het flatgebouw waar ik woon.

 

Als gevolg werd het pakket retour gestuurd naar afzender waar het kleinood aankwam op 10 december.

 

Door omstandigheden had ik eerst niet in de gaten dat het pakket werd teruggestuurd en heb pas op 20 december kontakt opgenomen met, eerst DHL België om te vragen waarom hun chauffeur geen bericht had achtergelaten bij de bezorging op 16 november; vervolgens met de verkoper.

 

Verkoper vertelde me op 21 december dat het pakket inderdaad "een paar dagen geleden" bij hem was aangekomen én dat hij €11,90 retour-porto heeft moeten betalen.

 

Vervolgens werd overeengekomen dat de verkoop zou worden geannuleerd en dat verkoper mij het aankoopbedrag zou terugstortrn, hetgeen inmiddels is gebeurd, echter mits aftrek van zowel de oorspronkelijke verzendkosten alsook de zogezegde retour-porto (€58,05 werd overgemaakt)?

 

Mijn vraag is nu of de verkoper deze retourkosten op mij mag verhalen?

 

JJ

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Retourporto

Bon, zonet nog eens met DHL Ternat (en niet Zellik, zoals hierboven verkeerdelijk vermeld) gepraat en zij vertellen me nu dat ze het pakje niet als "geweigerd" hebben teruggestuurd maar als "niet leverbaar"...

 

Heb de verkoper gekontakteerd met de vraag een bewijs van betaling door te sturen voor die vermeende retourporto...

 

Vermits die hele niet leverbaar/retourporto santekraam eigenlijk niks met mijn persoon vandoen heeft zie ik niet goed in waarom de verkoper de kosten aan mij kan/mag doorrekenen...

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Retourporto

Als de verkoper verzonden heeft naar het door jou opgegeven adres ,kan je hem toch niets verwijten,

Als de fout bij DHL zit moet je bij hen klacht indienen,

Wat ik niet begrijp is je late reactie,een zending met DHL is max, 3 dagen onderweg ,waarom heb je het verzendnummer dan toen niet nagekeken,

 

Sommige koerierbedrijven vragen inderdaad retourkosten,

Als inderdaad de naam op de zending nergens terug te vinden was op de bellen van het gebouw  wat moest die koerier dan doen??

 

Ik vrees dat je overal zal bot vangen ,

Die verkoper moet toch niet opdraaien voor de verzendkosten hé

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Retourporto

Het gaat hem niet om de verzendkosten, maar om de extra retourkosten door DHL aangerekend aan de afzender.  Wat mij enorm dwarszit is het feit dat DHL in het verleden al ettelijke malen bij mij geleverd heeft, zonder ook maar het geringste probleem.

 

Dat DHL €11,90 aanrekent aan de afzender omdat een pakje volgens hen "niet leverbaar" is heeft dan ook geen uitstaans met mij aangezien het niet mijn schuld is dat de DHL chaufeur mijn appartementsblok/deurbel niet kan vinden.

 

Zoals gezegd had ik eerder niet in de gaten dat het pakje werd teruggestuurd, alleen dat het op 16 November werd "aangeboden".  Vermits ik een geduldig man ben heb ik gewacht.  Mede dankzij mijn intense inleving in nieuw PC-game "Fallout 4" heb ik echter de tijd wat uit het oog verloren.

 

Verkoper vertikt het ondertussen om deze retourkosten terug te betalen.  Aangezien inmiddels de termijn om een geschil op te starten blijkt voorbij te zijn heb ik dan maar de eBay klantendienst gekontakteerd.

 

Zal ook nog ens kontakt opnemen met DHL Ternat.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Retourporto

Blijft nog altijd het probleem dat je zelf meldde dat de naam op het pakket niet overeen kwam met één van de namen op de display met 21 deurbellen beneden aan de appartementsblok hé?

Je kan je toch moeilijk inbeelden dat die DHL-medewerker alle 21 bellen gaat proberen om te achterhalen waar hij jouw pakket dient af te geven???

 

 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 5
laatste antwoord