annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Terugname ! Teruggave beleid

Wie kan me helpen.

Ik heb een miskoop gedaan door een gebrekkige beschrijving van de verkoper hier in België.

Ik vraag hem om alles terug te sturen en mij terug te betalen.

Antwoord is NON.

Weet iemand of een partikuliere verkoper OOK teruggave moet doen?

Wat zegt de wetgeving?



(even terzijde, ik koop zelden in België maar veel in Amerika en Engeland en daar zijn verkopers zo enorm kantvriendelijk, ze betalen zelfs terug als er iets aan de hand is, vooral zakelijke verkopers die als de dood voor negatieve feedback zijn. Het valt op dat Belgische verkopers partikulieren nogal vlug hun laars lappen aan reglementen.)

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Terugname ! Teruggave beleid

Heb het antwoord al gevonden:

Volgens de regels voor verkopen op afstand hebben consumenten die objecten van een zakelijke verkoper via het internet kopen (waarbij er geen rechtstreeks contact is tussen de verkoper en de koper vóór het afsluiten van het contract), in principe het recht om het object binnen de 7 dagen na leveringsdatum terug te sturen. Dit geldt met uitzondering van een aantal objecten. Zakelijke verkopers zijn verplicht om consumenten in te lichten over hun recht op terugtrekking voordat de aankoop plaatsvindt. Particuliere verkopers kunnen vrijwillig teruggaven aanvaarden.

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Terugname ! Teruggave beleid

Als particulier is men dat niet verplicht.


Mijn ervaring is dat aankopen bij onze Franstalige landgenoten minder aan de verwachtingen voldoen.


Denk dat ze andere maatstaven hanteren.


En de beschrijving bespeelde staat is voor interpretatie vatbaar.Volgens mij breken kinderen toch al eens een wieleke af.


Anderzijds zullen particulieren die om hun feedback bekommert zijn, geneigd zijn om terug te betalen.



Deze dus niet,zal dan wel een miskoop blijven.


Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Terugname ! Teruggave beleid

Ik wou het zelf niet zeggen maar eerlijk waar, met Walen heb ik regelmatig problemen.

't is dit, 't is dat, 't is altijd iets.

Sorry hoor, 'k wil echt niet veralgemenen, dit is nooit goed, maar blijkbaar toch een andere cultuur als het om kopen en verkopen gaat.

Dat nu aub niemand op me schiet, 't is gewoon een ondervinding.  Sorry.

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Terugname ! Teruggave beleid

Heb dezelfde ervaringen.


Koop zelden iets daar,of moet werkelijk nieuw zijn.


Zeer goede staat is half versleten!


Als ik zie dat de koper in het Brussels hoofdstedelijk gewest woont,begin ik al te panikeren!


Heb heel weinig last van niet-betalers,maar als het gebeurt is het altijd met die groep.

Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Terugname ! Teruggave beleid

amai amai amai ...

En dat nu een werkbare regering moet worden gevormd ...

Mais c'est comme ça.

Voilà voilà .

:^O




Bericht 6 van 6
laatste antwoord