annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper weigert te verkopen

eridl76
Community-lid
Hallo,

Gisteren kocht ik een iPhone voor 356,- op eBay. Het is een goede prijs, maar niet onredelijk denk ik, vermits er in het verleden nog meer telefoons zijn verkocht voor die prijs. De verkoper heeft een goede reputatie (usernaam j.clausse)

Nu vertelt hij dat hij opeens dat hij minstens 400 wil, vermits hij 'm een jaar geledn veel betaald heeft, terwijl hij daar op voorhand niets over gezegd heeft. X-(
Bovendien was het initieel zogezegd zelfs 'mijn fout' omdat ik een onredelijk bod heb gedaan, terwijl hij er geen minimumprijs heeft opgeplakt.

Hij stelde uiteindelijk voor om de deal voor 385 te sluiten, maar dan met een lader minder, waar ik niet op inging.

Na enkele mails, wel steeds vriendelijk, zegt hij dat de zaak gesloten is en dat hij de telefoon dan maar aan zijn zuster zal geven.

Wat kan ik hier tegen doen? Waar kan ik deze verkoper melden, of kan dit pas na 10 dagen?

Wat zijn jullie meningen hierover?

Bedankt!
Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

Verkoper weigert te verkopen

Hij laat bieden vanaf 1 euro,dus mag hij blij zijn dat je 356 euro wil betalen.
Ik zou die zeker geen euro meer betalen,maar een negatieve geven.
Best niet reageren op een voorstel om de verkoop ongedaan te maken,zodat die zijn commissie kan terugkrijgen.
Je kan een verkoper niet dwingen om te verkopen,maar zulke verkopers moet je niet sparen,trouwens jij kan toch geen neg.meer krijgen.
Dat is mijn mening ,als je 400 euro wil,moet je maar starten vanaf 399 euro.
Bericht 2 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

eridl76
Community-lid
Bedankt, ik ben ook niet van plan om meer te betalen. Hij heeft reeds een annuleringsverzoek gestuurd, maar dat heb ik geweigerd (dan heeft hij tenminste de plaatsingskosten toch nog aan zijn been).

Ik heb ook eBay op de hoogte gesteld, maar zoals je al zei, 'dwingen' om te verkopen kan natuurlijk niet, en ik sta eigenlijk al niet meer te springen om het toestel te gaan afhalen (dan sta je al bijna met getrokken messen tegenover elkaar om het zo te zeggen).

Echt jammer van de koop, maar gelukkig ben ik geen geld kwijt. Als ik negatieve commentaar geef, kan de verkoper mij (als koper) daar mee afstraffen?
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

De verkoper kan jou niks maken als je negatieve feedback geeft. En in dit geval is die negatieve meer dan verdiend. Het ergste dat hij zou kunnen doen is een positieve geven met negatieve commentaar erin, maar die kan je laten verwijderen door ebay.

Hij heeft dus zowel zijn plaatsingskosten en zijn commisie aan zijn been. Net goed vind ik. Als je iets wil verkopen aan een bepaalde prijs, moet je het ook aan die prijs zetten.

Dus ik zou zeggen, geef hem geheel terecht een negatieve feedback.
Bericht 4 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

eridl76
Community-lid
Bedankt voor de uitleg, feedback is gegeven!

't is mijn eerste negatieve ervaring/feedback sinds mijn inschrijving in 2001, dus 't valt nogal mee 🙂
Bericht 5 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

eridl76
Community-lid
Hallo !

Het gaat verder: blijkbaar heeft eBay de verkoper gecontacteerd, en hem uitgelegd dat het bod bindend is. Daarop heeft hij mij weer gecontacteerd, en voorgesteld het object toch te verkopen.

Ondertussen hebben we afgesproken en hij was eigenlijk echt heel vriendelijk, hij heeft zelfs nog extra uitleg gegeven enzo, en de verkoop is dus uiteindelijk toch goed afgerond.

Dus eigenlijk is het jammer dat het zo gelopen is, kan ik nu mijn negatieve feedback terug intrekken, want uiteindelijk is hij toch heel correct geweest. eBay zegt dat de verkoper mij dan moet contacteren, maar die optie vinden we niet direct ..

Bedankt!
Bericht 6 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

odditoria
Community-lid
http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/revise-feedback.html#to_revise_feedback
Bericht 7 van 8
laatste antwoord

Verkoper weigert te verkopen

joaquin-antique
Community-lid
Dus eigenlijk is het jammer dat het zo gelopen is, kan ik nu mijn negatieve feedback terug intrekken,

Zou je daar niet beter mee wachten totdat de hele transactie is afgerond en je die iPhone voor 356,- echt in je handen hebt?





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 8 van 8
laatste antwoord