annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verzendingskost aangetekend, maar gewoon verzonden

Een aanbieding waar een verzendkost vermeld staat die aangetekende zending inhoudt maar die verzonden wordt met gewone post en er dus meer dan 4 euro extra aangerekend werd: is dit aanvaardbaar? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

Zowiedot, het was niet de eerste maal dat die bewuste verkoper mij iets toezond en de vorige malEN (meervoud) dan verzond die steeds aangetekend.

Nu eensklaps,die laatste keer, rekent hij identiek dezelfde verzendkost dan alle vorige keren maar wordt er NIET aangetekend verzonden.

Als je meerdere malen iets aankocht bij eenzelfde verkoper en die verzond steeds aangetekend dan is het toch zo dat je kan VERONDERSTELLEN dat gelet een identieke verzendkost aangerekend wordt er dan ook op een identieke wijze (dus aangetekend) verzonden wordt? -----

-----

Bericht 11 van 15
laatste antwoord

@e-user

Als je meerdere malen iets aankocht bij eenzelfde verkoper en die verzond steeds aangetekend dan is het toch zo dat je kan VERONDERSTELLEN dat gelet een identieke verzendkost aangerekend wordt er dan ook op een identieke wijze (dus aangetekend) verzonden wordt?

Daar heb je dan overschot van gelijk !

Bericht 12 van 15
laatste antwoord

@zijspoor

Als verkoper zou ik zelfs niet wachten tot de koper er om vraagt en net als die Duitser terugstorten (wat ik trouwens regelmatig doe bij mensen die bvb snel betalen als ze meerdere artikels kochten en dubbele verzendkosten betaalden).

Dat doe ik ook, en ik ben er absoluut van overtuigd dat mijn kopers dat evenzeer als de jouwe appreciëren, maar daar gaat het niet echt om...

Ik blijf erbij : indien de verzendwijze niet is vermeld maar een duidelijke verzendingskost wordt vermeld die dan ook wordt aangerekend dan zit de verkoper niet fout.

Ik hou zelf niet van 'recuperatie' via verzendkosten en zal het zelf nooit toepassen, maar als tarieven duidelijk worden voorgesteld dan is het voor de koper een kwestie van te nemen of te laten.

Bericht 13 van 15
laatste antwoord

Ik denk dat je het beste de verkoper even contacteert. Ik heb ook eens iemand een aangetekende zending laten betalen omdat die met PayPal betaald had. Omdat het een vrij duur item was wou ik een bewijs van verzending hebben.

Ik verstuur slechts zeer uitzonderlijk iets aangetekend. Dus zoals gewoonlijk alles verzendklaar gemaakt en alles bij de post gedeponeerd zonder eraan te denken dat ene item aangetekend te verzenden.

Toen in thuis kwam, is mijn euro gevallen. Ik heb de koper daarover geconcteerd en onmiddellijk de te veel aangerekende verzendkosten via PayPal terugbetaald.

Mogelijkerwijs is hier een gelijkaardige vergissing in het spel en is de verkoper zich zelfs niet bewust dat die een fout gemaakt heeft.
Bericht 14 van 15
laatste antwoord

Niks dan miserie bij b-post met aangetekende zendingen. Eén naam is de verkeerde steeds thuis, twee namen is allebei thuis of beide ID en volmacht van de afwezige. Dit is voor thuis, ik bespaar u de verschillende verhalen die ik aan het loket meemaakte om een pakje in ontvangst te nemen. Idd soms krijg ik en dan worden deze postbode of loketbediende berispt door hun postoverste als die toevallig weet van heeft.

Bericht 15 van 15
laatste antwoord