annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

account op non-actief gezet: volgens ebay uit veiligheidsoverwegingen

Ik ben sinds kort op ebay actief maar had nog niks gekocht/verkocht.Heb dus nog geen beoordelingspunten.(wel heel veel referenties op andere sites,maar dit interesseert hen blijkbaar niet)

Had deze account aangemaakt omdat het via de reguliere sites niet meer lukt,en internationale interesse op die manier kan opgewekt worden om zo meer kandidaat kopers kan lokken.

 

Deze avond ben ik dan begonnen met een paar items te koop te plaatsen en na een paar uur werd alles verwijderd.

Volgens hen ben ik een gevaar op ebay en willen ze binnen 72 uur een scan van m'n identiteistkaart en een document met adresbevestiging.

 

Langs de ene kant wel te verstaan dat ze zekerheid willen omtrent identiteit van de verkoper.

Van de mensen die ik ken(heb er een paar gecontacteerd ondertussen,diegene die mij aanbevolen hebben het hier te proberen)heeft er niemand van hen dit ooit meegemaakt,en vonden het eigenlijk wel schandalig dat ze zo te werk gaan.

Want blijkbaar gebeurd het redelijk veel dat accounts gehacked worden om mensen op te lichten,en wacht ebay te lang met het verhinderen van dergelijke transacties,zodat sommige mensen al geld kwijtgespeeld zijn voor zij in "actie" komen.

 

Maar dan vraag ik me af wat ze doen indien je zelf het slachtoffer wordt van een oplichter?

En ik ken mensen die het meegemaakt hebben,en het antwoord is: NIKS!!!

 

Zoals iemand me zei zijn ze enkel goed om het geld te incasseren van verkopen,en van de rest trekken ze zich niks aan.

(op andere 2de hands sites moet je niks betalen,maar is dan ook een andere principe van verkopen)

 

En oplichters krijgen vrij spel,begrijpen wie begrijpen kan.

 

Voor mijn part mag m'n account verwijderd worden,ga niet doodgaan van die items die een paar euro opbrengen,gooi ze wel in de vuilnisbak komende maandag.

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

account op non-actief gezet: volgens ebay uit veiligheidsoverwegingen

Hm,heb ik nog nooit gehad,dat ze vragen om paspoort en dergelijke,maar toch wel raar om te lezen.

 

Op veel steun van ebay moet je niet echt rekenen.

Ben zelf eens opgelicht geweest.

Ze zeiden dat ik maar beter moest communiceren met de verkoper.

Hoe kun je in godsnaam communiceren met iemand die niet meer antwoord???

Ze hebben wel nog een gevoel voor humor bij ebay.

 

Voor de rest is het inderdaad enkel de fee van verkopen en aanbiedingen starten die telt voor hen.

En last but not least: hun enquetes die ze altijd sturen om hun "service" te verbeteren.

Als je contact hebt met iemand van ebay krijg je altijd van die gerobottiseerde antwoorden,te zielig gewoonweg.

 

Voor de rest kan ik je maar aanbevelen om rustig te blijven,kwestie van je verstand op nul te zetten,in veel gevallen toch Smiley Erg vrolijk

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

account op non-actief gezet: volgens ebay uit veiligheidsoverwegingen

Toch wel even opmerken dat er wel degelijk iets mis is met het emailsysteem van ebay. Vele berichten komen niet toe of zoals vandaag één week later...

 

D.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord