annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

automatisch overbieden??

fabalive
Community-lid

Hallo


ben nieuw op ebay en 'k vroeg af of dit normaal is.

ik bied op postzegels, en als ik een bod doe, krijg ik direct een bericht dat er een tegenbod is, dus ik bied direct weer meer, en direct krijg ik weer een bericht dat er een tegenbod is dat hoger ligt.

is dit normaal?
het kan niet dat er iemand anders direct mijn bod overstijgt (op hetzelfde moment als ik bied) en denk dat het dus automatisch gebeurd..

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

automatisch overbieden??

Een voorbeeldje van wat er vermoedelijk aan de hand is (c/p uit een ander draadje):

- jij hebt het hoogste bod met 10 euro- ik wil erboven gaan en stel 20 euro in.
- aangezien jouw bod eindigde op 10 euro is het volgende hoogste bod dat zichtbaar wordt op de site 10,50 euro.
- indien er een derde bieder dan 15 euro biedt, zal hij direct overboden zijn door mijn bod en zal het zichtbare bod automatisch stijgen naar 15,50 euro

Indien je echter probeert te bieden op artikels op het allerlaatste moment van een veiling kan je ook te maken krijgen met hetzij automatische snipers (vooraf ingestelde biedmachines die je bod kunnen plaatsen indien je bvb niet thuis bent) of bieders die op vinkenslag liggen om een object toch te winnen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 6
laatste antwoord

automatisch overbieden??

fabalive
Community-lid

bedankt voor je antwoord.;-)


dus dat betekend dat ook ik dit kan toepassen?

bijv: het bod is op 2 euro, en ik wil niet hoger gaan dan 5 euro.

dus bij elk bod van iemand anders, bijv: 2,5 euro, bied ik automatisch 3 euro aan en dit tot max 5 euro.

juist?

hoe kan ik dit instellen?

Bericht 3 van 6
laatste antwoord

automatisch overbieden??

Je doet dit gewoon door - als je je bod in gaat brengen, je maximaal bod in te voeren, dus 5 euro aan te geven.
Dan zal je zien dat als jij bvb op 2 euro het hoogste bod had en de volgende 3,33 biedt, jij de hoogste bieder zal blijven met 3,83 en dit tot wanneer je bod overboden is.

Wat dan wel nog kan gebeuren is bvb het volgende:
- het hoogste bod staat op 2 euro
- jij biedt 5 euro en hebt aldus het hoogste bod op 2,50 euro staan
- als ik dan de volgende bieder ben en 5,01 biedt, dan heb ik het hoogste bod op 5,01
Biedt ik echter eerst 4,50 dan zal ik jouw bod van 5 euro zien en moet ik minstens met 0,50 bovenop jouw bod bieden.

Misschien toch deze tip: als je een object echt wil, is het vaak beter te wachten tot het allerlaatste om te bieden!
Zo toon je je interesse niet en  vermijd je dat de huidige hoogste bieder zal proberen om jouw bod te overschrijden indien hij het object ook echt wil.
Wat doe je dan best?
Rechtsboven de naam van de verkoper zie je staan: "Toevoegen aan volglijst".
Indien je hierop klikt, wordt het object bewaard in je "Mijn eBay" en kan je het achteraf gemakkelijk terug vinden.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 6
laatste antwoord

automatisch overbieden??

fabalive
Community-lid
thx


ik heb nog een vraag


hoe kan ik mijn gebruiksnaam "veilig" doen, dus bijv: f****e

wat moet ik doen zodat mijn gebruikersnaam niet volledig zichtbaar is?
Bericht 5 van 6
laatste antwoord

automatisch overbieden??

Die verbruikersnaam wordt automatisch voor derden verborgen, fabalive.

Dat hoef je niet zelf te doen.




Bericht 6 van 6
laatste antwoord