annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

niet correcte aanbieding - aangekocht - probleemoplossen - hulp gevraagd.

Ik kocht het volgende lot met bijhorende beschrijving:

lot de 28 vehicules de l'armee - 18 dinky toys et 7 solido et 3 avions sans marque en metal - etat jouet.

Totaal 132 euro.

Ik hield er rekening mee in bespeelde staat zoals vermeld.  Echter is het begrip "bespeelde staat" blijkbaar nogal ruim te interpreteren en vraag me af of "kapotte staat" ook onder deze noemer valt.

Van de 28 objecten zijn er maar een 7 tal in goede, normaal bespeelde staat.  De rest mankeert het één en ander of is kapot.

Doordat ik zelf zakelijke verkoper ben en steeds de beste oplossing zoek voor mijn kopers en zelfs de terugname plicht hanteer en zelf geld terugstort als er iets niet in orde is.  Is dit dus blijkbaar niet met partikuliere verkopers.

Ik vraag aan die man uitleg en vraag eventueel ofwel een klein bedrag terug te storten als geste ofwel als hij een andere oplossing ziet.

Ik krijg een mail terug dat ik maar moet zien wat ik koop en etat jouet wil zeggen dat er stukken kunnen ontbreken, dat hij een klacht zal indienen bij Ebay omdat ik geld terug vraag.

Ik vraag hier nu even raad  aan de anderen wat ik hiermee kan doen.


Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

niet correcte aanbieding - aangekocht - probleemoplossen - hulp gevraagd.

martijn@ebay.com
Community-lid

hoi,

Ik zou zeggen dit en/of een rooie achteraf.

Aan de andere kant staat er ook: "Specificaties Staat van object: Tweedehands: Objet ayant été utilisé. Consulter la description du vendeur pour avoir plus de détails sur les éventuelles imperfections."

Ik had enkel door dat zinnetje toch even een paar vragen gesteld aan de verkoper alvorens die items te kopen.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 2 van 5
laatste antwoord

niet correcte aanbieding - aangekocht - probleemoplossen - hulp gevraagd.

Bedankt Martijn.

Twee problemen:

Aanvaard GEEN teruggaven

Heeft met klem gevraagd GEEN paypal


Het word dus hoog tijd dat die partikuliere verkopers zich ook eens houden aan wat wij ons, zakelijke verkopers, moeten houden.

Als de man dus geen faire oplossing biedt, dan krijgt hij een dikke rode en minimum sterren.  Ik doe dit niet graag maar als ik zie dat hij al 4 negatieve heeft, wel ja, krijgt er nog eentje bij van mij.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

niet correcte aanbieding - aangekocht - probleemoplossen - hulp gevraagd.

martijn@ebay.com
Community-lid

hi,

Ik zou nog steeds een geschil opendoen en zo die verkoper proberen te overtuigen. 132 euro is veel geld voor kapot speelgoed in mijn ogen, en zo'n geschil lijkt mij je beste kans om daar een deel/de totaliteit van te recupereren.

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 4 van 5
laatste antwoord

niet correcte aanbieding - aangekocht - probleemoplossen - hulp gevraagd.

Ok, bedankt voor de tips.

Ik zal eerst proberen te onderhandelen, op vriendelijke basis, kan pas vanaf 17 december een klacht indienen.

Johan

Bericht 5 van 5
laatste antwoord