annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

18 negatieve feedbacks op 3 dagen; verkoper blijft actief

ik heb mij de mooie dvd-box "six feet under", complete series aangeschaft voor een redelijke prijs bij Alongnano, een power seller met op het tijdstip van mijn aankoop een feedback van 100 %;
De verkoper eist onmiddelijke betaling via paypal; geen probleem, maar dan verwacht ik ook een zo vlug mogelijke verzending; Binnen de 3 werkdagen wordt verzonden, claimt de verkoper;
Ik kijk af en toe op zijn winkel, want er worden nog meer "interessante boxen" verkocht. ik merk echter dat zijn feedback snel daalt;
op 3 dagen tijd 18 negatieve feedbacks!!! Geen levering en ook geen antwoord op e-mails.
Meerdere kopers vragen ook of e-bay de verkoper niet kan schrappen.
tot hiertoe blijft hij of zij rustig verder "verkopen";
Van al de objecten die hij aanbiedt heeft hij steeds "meerdere exemplaren" te koop;
Zo lang e-bay niets doet verdient deze fraudeur honderden euros en zal paypal evenveel claims krijgen.
Wie doet er iets aan?
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Nu al 19 negatieve FB's, de meeste zijn van de laatste 2 dagen, dat blijft niet duren, die wordt binnenkort geschorst, het enige wat kopers kunnen doen is behalve de negatieve FB, ook een geschil openen, dan wordt hij vlugger geschorst !

m.

m.
Bericht 2 van 21
laatste antwoord

geschorst? een paar jaar terug heb ik zo'n probleem gevolgd op ebay uk waar een verkoper honderden gsm en dergelijke verkocht en betaald kreeg maar niets leverde.

De gedupeerden hebben er zelfs gerechtelijk niets kunnen tegen ondernemen.

In diezelfde periode was het in het amerikaanse nieuws dat een minderjarige voor miljoenen kopers op dezelfde wijze had opgelicht. Miljoenen dat zal niet over 19 transacties gegaan hebben dacht ik? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 21
laatste antwoord

nog een aanvulling bij mijn 1ste bericht (18 negatieve feedbacks);
Omdat er in de namiddag al 35 negatieven waren dien ik een klacht in, (geen claim) bij paypal. Enkele uren later krijg ik bericht dat het geschil gesloten is, omdat de verkoper en ik een overeenkomst hebben bereikt.
Ik heb nochtans geen contact gehad met de verkoper;
Op mijn paypal-rekening is het bedrag terug gestort.
voor mij ok.
maar : zojuist ontvang ik van de verkoper een " opening van een geschil : onbetaald object". Dus hij beweert nu dat hij de betaling niet heeft ontvangen. zoals eerder vermeld werd door hem geeist dat er dadelijk werd betaald na aankoop.
Is er iemand die mij kan zeggen wat ik nu moet doen?
Bedankt
Bericht 4 van 21
laatste antwoord

Reageren in het geschil, gewoon zeggen dat jij en de verkoper al in een eerder geschil overeengekomen waren de verkoop te annuleren.

m.

m.
Bericht 5 van 21
laatste antwoord

Heb je nog geen negatief gegeven? dat geschil is mogelijk een trucje omdat je geen negatief zou kunnen geven , dus zeker reageren op dat geschil, en ik zou onmiddellijk een negatieve geven, zodat andere kopers gewaarschuwd worden !

m.

m.
Bericht 6 van 21
laatste antwoord

Nu al 40 negatieve, met zo een FB zal die niet veel meer verkopen !!! Raar dat ie nog niet geschorst is ?

m.

m.
Bericht 7 van 21
laatste antwoord

beste mik mak,

Ik heb niet rechtstreeks contact gehad met de verkoper, maar ben terugbetaald door paypal.
Het feit dat hij nog op ebay staat, begrijp ik ook niet goed.
De negatieve feedbacks blijven binnenkomen. De verkoper doet alsof hij niets merkt en geeft zelf positieve feedback op kopers.
onbegrijpelijk.
Bericht 8 van 21
laatste antwoord

nog een bisronde,

Momenteel reeds 49 !! negatieve feedbacks op 3 dagen, en een enkeling die wel iets krijgt.
Ondertussen is paypal met terugbetalen begonnen, maar de terugbetaalden krijgen nu, zoals ik een geschil wegens onbetaald object toegezonden.
1 bedrogen koper heeft ebay gecontacteerd. Zij antwoorden dat zij zich hierin niet willen engageren en dat de verkoper moet gecontacteerd worden.
En ondertussen mee poen pakken. want als je het eens bekijkt : de verkoper is een power seller, ingeschreven als zakelijk verkoper. ik weet niet wat dat aan de man of vrouw kost.
momenteel biedt de verkoper 743 objecten aan; de meeste zijn dvd-boxen die toch wel iets kosten. Ik heb de 10 eerste objecten bekeken. telkens zijn er minstens 10 beschikbaar.
aantal verkochte : 91, 73, 31, 59, 44, 45 enzovoort.
Nogal wiedes dat ebay niets onderneemt. kassa, kassa. en waarschijnlijk is deze verkoper geen enkeling. eerst een tijd zeer correct handelen tot een fantastische feedback bereikt is, en dan virtuele waar verkopen;
Hoe kan men nu nog weten of kopen op ebay betrouwbaar is?
En moet paypal al die claims terugbetalen?
Verdienen die ook genoeg om niet te willen reageren?
Bericht 9 van 21
laatste antwoord

Heel vreemd dat die niet geschorst wordt, maar met zo een FB zal die toch niet veel meer verkopen ? Ik zou zeker niets kopen bij zo een verkoper !
Als koper moet je niet alleen bij Paypal een geschil openen, maar ook bij eBay, dat geschil kan je enkel zelf sluiten, en een verkoper met teveel geschillen wordt uiteindelijk wel geschorst. Die verkoper is heel sluw, hij opent zelf een geschil wegens niet-betaling, en dan kan de koper geen geschil meer openen, er kan maar één geschil tgelijk lopen over een transactie.

m.

m.
Bericht 10 van 21
laatste antwoord