annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beschadigde dvd's ontvangen.

Hallo, ik heb op 6 augustus 2009 "The Shield, season 7" gekocht. De verkoper had ex.condition vermeld. Hij had een feedback van 100% ! De box kwam snel aan maar 2 dvd's zaten los en drie van de vier waren beschadigd. Mails met de verkoper leverden niets op. Hij stak de schuld op "in transit" terwijl de box zelf en de omslag niet beschadigd zijn. Ik heb een geschil geopend, opgewaardeerd tot een claim, en een bewijs van een onafhankelijke derde geleverd aan PayPal. Resultaat: PayPal heeft in mijn voordeel beslist maar eist dat ik de dvd's op mijn eigen kosten terugstuur. Ik weiger dit omdat ik dan benadeeld word en de verkoper bevoordeeld. Hij kan de dvd's opnieuw aanbieden en ik heb enkel kosten gehad. PayPal heeft intussen de claim afgesloten. Als ik via Visa een terugboeking wil aanvragen eisen zij ook dat ik eerst de dvd's op mijn kosten terugstuur. Ik voel mij zwaar benadeeld. Wie kan mij de beste raad geven in deze situatie ? Bedankt.
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Het is een logische gang van zaken dat als je claimt dat de goederen beschadigd zijn aangekomen dat die dan retour gestuurd moeten worden. Met een online traceerbare verzending dan ook nog zodat de creditcard organisatie online kan nazien of dat ook inderdaad is gebeurd.

Ik kan wel een betere raad geven maar dat kan ik beter niet hier doen waar de hele wereld kan meelezen. :-D

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Oei een aan piraaterij gevoelig artikel...
Ik heb stilaan de indruk dat die dvd zo al een paar keer van eigenaar veranderd is en dat nog zal moeten doen tot die bij de oorspronkelijke eigenaar is.
Op ebay en paypal moet je niet rekenen vrees ik met het mooie woord kopersbescherming.
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Op ebay en paypal moet je niet rekenen vrees ik met het mooie woord kopersbescherming.

Toch wel hoor je moet het alleen op de juiste manier aanpakken. ;-)

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

ja van in het begin, "a setup" 😉
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

:^O

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

De box kwam snel aan maar 2 dvd's zaten los en drie van de vier waren beschadigd.

Die beschadigde dvd's is inderdaad raar als er verder geen beschadigingen waren aan de verpakking.
Ik koop zeer regelmatig dvd's via internet en dat er af en toe zijn die los in de box zitten is normaal, dit is door het transport en niet alle boxen hebben een degelijk systeem om de schijfjes vast te houden.
Door het bewegen in de box kunnen die shijfjes dan krassen oplopen.
Dit is een risico waar je rekening mee moet houden bij verzenden van dvd's, de verkoper heeft hier geen schuld aan.

Photobucket

Photobucket

Bericht 7 van 9
laatste antwoord

de verkoper heeft hier geen schuld aan.

Ik vind van wel. Ik zorg er altijd voor dat de schijfjes van DVD's en CD's niet los kunnen raken door er een stukje bubble plastic of een dik kartonnetje overheen te leggen zodat er geen ruimte in de doosjes meer is.

Een verkoper is ook verantwoordelijk voor een goede verpakking en verzorging van z'n artikelen.

Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Ja ok, voor tweedehands schijfjes is dat mogelijk, heb vroeger ook dvd's en cd's verkocht, ik zette de schijfjes vast met een stukje tape.
Maar voor nieuwe dvd's die nog in de folie zitten ligt het toch anders, dan kan een verkoper ze niet meer als 'geseald' verkopen.
En ik vrees dat een internetwinkel zoals bv Bol.com zich daar ook niet echt mee gaat bezighouden.

Photobucket

Photobucket

Bericht 9 van 9
laatste antwoord