Goedenavond allemaal,
ik heb nu zo'n anderhalve week geleden enkele items op de Duitse eBay gekocht.
Ik wilde deze artikelen afgelopen week betalen maar er vielen mij wel een paar dingen op.
Het gaat om een professionele verkoper met 99 feedbacks (waarvan het grootste deel als verkoper). Echter, zijn meest recente feedback dateert nu toch al van vijf maanden geleden. 'Opeens' komt hij terug online en zet hij maar liefst ruim 90 verschillende artikelen online in 'nu-kopen-formaat'.
De eerste artikelen die hij verkocht heeft, zijn gekocht op data van 3 en 4 juni. Als ik bij zijn feedbacks ga kijken, zie ik dat niemand momenteel al een feedback heeft gegeven voor één van deze transacties.
Mijn vraag is nu of er hier iemand toevallig weet in welke mate eBay zijn professionele verkopers screent de dag vandaag. Zou het misschien kunnen dat één of andere oplichter/hacker een oude account met een redelijke vertrouwensprofiel 'gekraakt' heeft en nu op enkele dagen tijd veel geld probeert te verdienen?
Het kan natuurlijk allemaal loos alarm zijn, maar mijn ervaring leert mij toch dat de meeste Duitse verkopers snel verzenden en meestal ook wel feedback krijgen van hun klanten.
Hij verzendt de paketten naar eigen zeggen altijd met Hermes, zou het eventueel kunnen dat hierdoor de verzending trager verloopt?
Bedankt alvast!