annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe meld ik dat kunstvervalsingen worden aangeboden?

juniorvh
Community-lid

Eén en dezelfde verkoper bood reeds meerdere malen 2 silkscreens aan van een kunstenaar op de Seychellen.


Steeds dezelfde 2 met hetzelfdevolgnummer. De afmetingen kloppen niet; 28,5 X 38 cm in plaats van 38 X 48cm en 33 X 37 cm i.p.v. 50 X56 cm; Ik ken de kunstenaar persoonlijk en bevestigt dat het zeker copijen zijn. De man is 75 en vraagt me wat hij of ik kan doen. Het gaat om deze objectnummers:160729400177 en 160706688609

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Hoe meld ik dat kunstvervalsingen worden aangeboden?

De vekoper beweert idd dat het originele werken zijn, alles wat je kan doen is het Ebay melden, verder wordt het moeilijk... de verkoper woont in Israel. Ik denk dat enkel de auteur van het werk zelf hier de nodige stappen moet ondernemen, wellicht kent hij wel de weg in het milieu om hier een einde aan te maken.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Hoe meld ik dat kunstvervalsingen worden aangeboden?

Ik heb mijn licht eens opgestoken bij een geronomeerde gallerie in het Antwerpse en daar wist men het volgende te vertellen... indien de auteur van die werken er zeker van is dat er illegale kopies van zijn schilderijen voor echt worden verkocht, moet hij (of zijn advocaat) contact opnemen met de politie van het land waar de werken worden verhandeld of waar de vervalser actief is, in dit geval: Israel. Ook kan rechtstreeks contact worden genomen met interpol omdat het hier een grensoverschrijdende zaak betreft.


Er werd ook nog uitdrukkelijk gezegd dat enkel en alleen de gedupeerde auteur of zijn advocaat hierover klacht kan neerleggen, klachten hieromtrent door derden worden niet genoteerd, noch behandeld.


Ik hoop dat die man hiermee verder geholpen is.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

Hoe meld ik dat kunstvervalsingen worden aangeboden?

juniorvh
Community-lid

Hartelijk bedankt voor de reactie.


Ebay is reeds 2 maal op de hoogte gebracht,  maar heeft nooit gereageerd.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Hoe meld ik dat kunstvervalsingen worden aangeboden?


Hartelijk bedankt voor de reactie.


Ebay is reeds 2 maal op de hoogte gebracht,  maar heeft nooit gereageerd.



Ik vrees dat Ebay Belgie hier weinig aan kan doen, probeer eens te melden bij Ebay Israel zelf, je kan ook eens proberen melding te maken bij de FCCU.

Bericht 5 van 5
laatste antwoord