annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

OPGELICHT

monpetit3
Community-lid
Hallo,

Ik zou graag even raad krijgen en hoop dat ik mijn tekst bij het juiste onderwerp heb gepost. Ik ben verzamelaar van munten en heb op 11 februari een munt gekocht van een verkoper uit Frankrijk voor de prijs van 285 Euro. Ik heb de munt betaald maar nooit gezien.

Toen ik de verkoopadvertentie zag heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag voor info over de munt. Binnen het half uur had ik al antwoord. Het was een "Nu kopen" object en heb dan ook direkt na zijn antwoord de munt gekocht. Ik heb direct betaald en na de betaling heb ik de verkoper een mail gestuurd met de vraag of hij me wou laten weten wanneer het geld op zijn rekening gekomen is en een mail te sturen op de dag van verzending. Hierop kreeg ik geen antwoord. Ik dacht dat dit misschien aan de persoon lag want ik rook geen onraad want zijn feedbackscore was 99%. Een week later stuurde ik de verkoper wederom een mail met de vraag of hij het geld al ontvangen had. Weer geen antwoord. Enkele dagen erna zag ik dat bij de verkoper de negatieve feedback begon binnen te komen, dit van kopers uit verschillende landen. Hij bleek aan 18 mensen munten verkocht te hebben en niemand had zijn munt gezien.
Ik heb dan klacht neergelegd bij Ebay en de politie. Bij deze laatste kreeg ik te horen dat het gemakkelijk een half jaar kan duren en ik kreeg het gevoel dat de zaak niet ernstig werd genomen. Ik heb dan zelf een klein onderzoek verricht. Mijn onderzoek heeft nu al tal van info opgeleverd, zelfs het telefoonnummer van de oplichter. Als ik hem zelf bel zegt hij dat hij van niks weet. Mijn info ligt ook bij de politie maar doen daar blijkbaar niks mee. Wat kan ik verder nog doen ?
De pers misschien ?

groeten
Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

OPGELICHT

eyecatchers2012
Community-lid
Ben ook opgelicht voor "amper 190".
De verkoper speelde het slim door de levering uit te stellen omdat hij zogezegd op reis was.Kan nu ook geen feedback meer geven en nu heeft hij zijn account gesloten.
Het bittere is dat zulke mensen er goed mee wegkomen.
Ebay doet helemaal niks,zij hebben zelfs de info niet meer na 3 maanden ,dit bevestigde een iets te veel informerende medewerkster.
De politie classeert dit meestal vertikaal.
Ik koop gewoon niks meer op ebay boven de 50eu,nu kijk ik ook eerst naar de gratis zoekertjessites,want ebay heeft genoeg geld verdient op mijn kap en de service is echt NIKS.
Wil je iemand oplichten? Ga naar een cybercafe,gebruik een rekening van een 3e en 't is gebakken.
Dat is wat ze ons toch leren met hun nikszeggende info.
Bericht 41 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

quasi9522
Community-lid
Als koper kan je vele zaken doen ,controleren ,eisen stellen aan wat een verkoper moet zijn ...VOOR HET BIEDEN.
Je kan bvb interessante items volgen.
Tijdens het volgen kan je de verkoper even nakijken :hoe ziet zijn feedback eruit ,wat zijn de detaile sellers raiting (dsr)-voor objektomschrijving/communicatie/verzendtijd/verzendkosten...

De verkoper speelde het slim door de levering uit te stellen omdat hij zogezegd op reis was.
Als de verkoper op reis gaat kan hij toch gewoon je geld terugstorten ?Eventueel de transaktie annuleren ...
Bericht 42 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

kaba037
Community-lid
op 06/04/10 via overschrijving 99,99€ betaald.ik maak een afspraak voor het object zelf af te halen, en leggen de datum vast.Later krijg ik een mail dat de datum verzet wordt wegens hospitalistie.nooit heb ik nog iets vernomen. ontelbare telefoon zowel op vaste lijn als g.s.m.; mails ;brief persoonlijk in zijn bus gepost. volgens de buren is hij thuis. Eind juni ben ik naar de politie geweest, die me doorstuurde naar de vrederechter. Op 13 juli oproep bij de vrederechter, natuurlijk is hij niet komen opdagen.
ik ken zijn naam, adres, maar ik weet niet of ik dat mag bekend maken, kijk uit als de verkoper van aalst is.
Bericht 43 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

quasi9522
Community-lid
Normaal betaal je bij afhalen de verkoper cash ,dus niet afhalen = geen geld .
Bericht 44 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

ik ken zijn naam, adres, maar ik weet niet of ik dat mag bekend maken, kijk uit als de verkoper van aalst is.

Tja, dat mag natuurlijk niet.

Maar als die brave ebayer nu nog iets te koop stelt, kan je misschien een objectnummer vermelden ?

Gewoon met de tekst : opgelet voor object .... .





Bericht 45 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Toevallig niet betaald met Paypal ? Met Credit Card ?


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 46 van 47
laatste antwoord

OPGELICHT

Deze persoon is nog steeds actief. Nu op Kapaza en 2dehands

Bericht 47 van 47
laatste antwoord