annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

een eBay koopje ... (lang verhaal)

bieke_de
Community-lid

begin maart was ik de hoogste bieder, ik was erg blij dat ik de bewuste veiling gewonnen had (een hele faire prijs, zowel voor koper als verkoper) en nam onmiddellijk contact op met de verkoper, item was enkel af te halen (het betreft een versterker) en ik had dan cash willen afrekenen.


Verkoper reageert onmiddellijk terug in de trant van sorry, verkoop kan niet doorgaan, versterker is stuk.
Een klassieker.


Ik wijs de verkoper erop dat hij de versterker ook nog elders te koop aangeboden heeft staan (met een veel hogere vraagprijs). Deze advertentie wordt kort daarna verwijderd.


Ik blijf contact houden en verkoper geeft te kennen dat de versterker nog onder garantie is en hersteld zal worden ... het wachten begint ...


Na enkele weken vraag ik na of er nog nieuws is. Koper meld dat hij de verkoop wil annuleren. Ik meld dat ik niet akkoord ga en wijs op eerder gemaakte afspraak.


In het daarop volgende antwoord las ik "Ten eerste is de versterker nu binnen, hoef ik geen verdere details te verschaffen wat dan ook. Ten tweede 'moet' ik mij niet aan de verkoopsverplichting houden aangezien die er niet is. Ik heb het zelf meegemaakt, dus ik weet waarover ik spreek. Als ik geen zin heb om de versterker aan die prijs te verkopen, waaraan ik me wel wil houden, dan 'moet' ik dat niet."


Ik heb daar even over nagedacht en enkele dagen later een geschil geopend. Verkoper was daar helemaal niet mee opgezet. Ik ook niet eigenlijk, maar ik had de transactie toch graag afgerond en had toen de indruk dat de verkoper niet langer wenste te voldoen aan de verkoopsverplichting.


Van eBay krijg ik een vriendelijk doch standaard berichtje, met de instructie dat als ik een bericht van verkoper kan doorsturen waarin duidelijk staat dat verkoper niet wenst te verkopen, dat eBay de verkoper dan wel op zijn verkoopsverplichting zal wijzen, maar verkoper ook niet kan verplichten de verkoop af te handelen.


Wat alter bevestigt verkoper nog eens dat de versterker binnen is voor reparatie en dat koper als eerste zal geïnformeerd worden als de versterker hersteld is en dat we verder goed zullen blijven communiceren. Ik antwoord dat ik dat prima vind.


Dan wordt het heel erg stil, maar goed, ik wacht geduldig af, nu al bijna 2 maanden, en heb me daarom zopas nog eens gemeld bij verkoper met de vraag of er nog geen nieuws is. Vooral omdat ik toevallig gezien heb dat de versterker opnieuw aangeboden werd -sinds 4 april (voor een hogere vraagprijs)- op een andere verkoopssite. Dat heb ik kenbaar gemaakt aan de verkoper en wacht nu op antwoord ...


wordt vervolgd ... tips welkom


zit 10-tal jaren op eBay, heb nog nooit negatieve feedback gegeven, daar is het mij niet om te doen, heb de indruk dat de verkoper toch eigenlijk liever meer geld had gekregen voor zijn versterker, in februari had de verkoper dezelfde versterker al eens op eBay geveild, die verkoop is ook niet doorgegaan, volgens verkoper is de koper toen afgehaakt en het onderliggende bod was te laag.


Ik heb ook geproberd via eBay het telefoonnummer van de verkoper te verkrijgen, maar verkoper heeft blijkbar geen telefoonnummer bij eBay geregistreerd, of geeft eBay (privacy) geen telefoonnummers meer door aan kopers ? 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

een eBay koopje ... (lang verhaal)

Ik vind dat deze verkoper toch wel een negatieve feedback verdient, als je geen negatief wil geven zou je een neutrale kunnen geven, in dit geval vind ik negatief gerechtvaardigd. en wacht niet te lang, anders is de feedback-termijn voorbij.



m.
Bericht 2 van 7
laatste antwoord

een eBay koopje ... (lang verhaal)

bieke_de
Community-lid

bedankt voor het advies


wou net feedback achterlaten maar dat is precies al te laat daarvoor ... krijg volgende mededeling


We kunnen momenteel uw feedback voor 1 transactie niet toevoegen Om de volgende reden: Object 170610972476 is niet gevonden omwille van de volgende reden: Het objectnummer bestaat niet Of u hebt al feedback gegeven.


 

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

een eBay koopje ... (lang verhaal)

gaat het hierover?



http://cgi.benl.ebay.be/170610972476?ru=http%3A%2F%2Fshop.benl.ebay.be%3A80%2F%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dm570%26_nkw%3D170610972476%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1



Bericht 4 van 7
laatste antwoord

een eBay koopje ... (lang verhaal)

bieke_de
Community-lid

ja, dat is de bewuste veiling


ik vind het echt waar een faire deal voor koper als verkoper, wetende dat de nieuwprijs van dat model momenteel 275 euro is (was weliswaar ongeveer 400 euro een jaartje geleden)


ik heb de verkoper erop gewezen dat hij de versterker :
a. aangeboden had als artikel in nieuwstaat
b. dat hij 2 identieke exemplaren had


dus nam ik geen genoegen met de uitleg dat de versterker onmiddellijk na afloop van de veiling "plots" defect zou zijn


ik heb voorgesteld om de andere versterker over te nemen, maar die was al verkocht ...


enkele weken daarvoor had hij ook al een idetieke versterker geveild op eBay, had een beetje hoger bod (rond 196 euro als ik me goed herinner), maar daar zou de koper uiteindelijk afgehaakt hebben


maar goed, the plot thickens ... de verkoper heeft zich na een 6-tal weken stilzwijgen opnieuw gemeld, weliswaar na mijn hernieuwde vraag afgelopen week.


Geen enkele uitleg over het feit dat ie de versterker op een andere site te koop heeft gezet op 4 april jl., hij beweert dat hij deze week nieuws hoopt te ontvangen aangaande de reparatie ...


ik heb 'm vriendelijk gevraagd om me op de hoogte te houden ... kan nog plezant worden ... misschien is de versterker sinds 4 april wederom stuk gegaan ]:)


 


 

Bericht 5 van 7
laatste antwoord

een eBay koopje ... (lang verhaal)

bieke_de
Community-lid

En hoe is het nu afgelopen ?


De verkoper deelde mij eind mei mee dat hij de versterker terug heeft uit herstelling en dat er kosten aan geweest waren.


Op 2 juni plaatst hij de versterker op een tweetal  verkoopsites te koop met de mededeling "nooit geen problemen mee gehad"


Ik vraag bij de verkoper nog een keer na of we de transactie kunnen afhandelen (ik heb hem deze keer niet opnieuw aangewreven dat ie de versterker alweer elders trachtte te slijten).


Maar goed, ofwel liegt hij op de andere vadvertenties, ofwel heeft ie mij altijd voorgelogen dat de versterker in herstelling was ...


Op 3 juni krijg ik van eBay een mededeling dat mijn geschil binnen drie dagen ten einde loopt, ik hoor niks meer van verkoper en sluit het geschil op 5 juni en meld de verkoper bij eBay.


eBay doet hier verder niks meer mee neem ik aan


Verkoper heeft zopas ook de versterker opnieuw op eBay aangeboden (iets voorzichtiger in zijn bewoordingen, hier is de versterker in "zeer goede staat"), deze keer met een startbod van 210 euro, hetgeen mijn oorspronkelijk vermoeden bevestigt dat de verkoper zich eigenlijk niet kon vinden in mijn uiteindelijke biedprijs


in dat geval is het toch een spijtige zaak dat zo'n verkopers die de regels naar eigen goeddunken interpreteren vrijspel krijgen op eBay.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

een eBay koopje ... (lang verhaal)

sharknose_78
Community-lid

Heb het ook wel eens gehad met een chevrolet blazer JAREN geleden ... Ik was de hoogste bieder en krijg doodleuk als antwoord " jij denkt toch niet dat ik hem voor die prijs verkoop "


En dat terwijl er de mogelijkheid is een minimumprijs in te geven of te starten vanaf een bedrag dat je er zeker voor wil hebben.

Bericht 7 van 7
laatste antwoord