annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ketting feedback - neutraal en/of negatief

Ik zou dit fenomeen 'ketting feedback' willen noemen (minstens een tiental na elkaar), en het is de eerste keer in 9 jaar dat het me overkomt...
Een rij van 15 neutrale feedbacks! Patat! Door een gefrustreerde koper, die me *daarna* (als ik zelf even om uitleg vroeg) komt te melden dat ik niet had beschreven dat er nietjes gezeten hadden in de verkochte albums... ja, dan heb je het wel schudden...waarom zet je er dan nog een beschrijving bij???
En dan nog eens een Fransman die niet wil betalen, een geschil is opgestart, en geeft ie me dan een negatieve nonsense feedback... mooie dag was het vandaag... mijn tot nu toe zeer goeie reputatie voor een jaar naar de vaantjes...
andere mooie voorbeelden van ketting feedback zijn welkom in dit draadje!
Bericht 1 van 14
laatste antwoord
13 ANTWOORDEN 13

Bij die niet betaler die negatief geeft zou ik zeker contact opnemen met CS. Er is een behoorlijke kans dat ze deze verwijderen als blijkt dat u geen fout treft. Tenzij die PayPal toeslag een rol heeft gespeeld in de beslissing van de koper.

In de toekomst zou ik zelf die gegevens met de verzendkosten, die nu in uw “over mij pagina” staan, als tabel in uw beschrijving zelf plakken of in uw verzendvak verwerken als bedrag voor verzending bijkomende exemplaren, zodat buitenlanders die direct zien staan.

Bericht 2 van 14
laatste antwoord

Voor de negatieve van 26mei :het is wel uitstekend geformuleerd : "vente anullee"....klaar om de verkoop dus te annuleren met verdwijnen van de fb...
Bericht 3 van 14
laatste antwoord

De negatieve feedback is me er wel eentje... van in het begin op zijn tenen gaan staan, ik wil enkel met Paypal betalen..., ok ik zend een Paypal request, ah nee, niet goed want ik reken teveel verzendkosten aan... ok verwijzing dan naar de website van de post... allemaal niet goed, paypal request cancelled.
Dan heb ik maar een geschil geopend, want je voelt dat dit op niets uitdraait...
Opnieuw mail: wil enkel met paypal betalen, opnieuw paypal request van mijn kant; nee niet goe, want van mijne kant blijft het stil, en ik ben de onredelijke verkoper,
vlam, paypal request canceled, en een rooie tomaat op mijn account...
Zieligheid troef... morgen sluit ik mijn geschil af, case closed!
Bericht 4 van 14
laatste antwoord

heeft hij gereageert in het geschil ?
Bericht 5 van 14
laatste antwoord

Indien de koper niet heeft gereageert op het geschil :

http://pages.benl.ebay.be/help/policies/unpaid-item.html

vooral "aanvullendede informatie is interessant:

Voor transacties met een onbetaald object kan feedback gegeven door een koper in de volgende gevallen worden verwijderd:
De koper heeft niet betaald of gereageerd op het geschil wegens onbetaald object.
Bericht 6 van 14
laatste antwoord

Wanneer een geschil wegens onbetaald object wordt gesloten zonder betaling van de koper, komt de verkoper in aanmerking voor een creditering van verkoopcommissie op zijn/haar verkopersaccount. Als hij/zij het object opnieuw aanbiedt en het de tweede keer wel wordt verkocht, kan eBay de plaatsingskosten voor het opnieuw aanbieden terugbetalen. Meer weten over het beleid omtrent gratis opnieuw aanbieden?

is natuurlijk ook mooi meegenomen...
Bericht 7 van 14
laatste antwoord

Dag quasi9522, idd die kleine lettertjes had ik ook allemaal gelezen, ik kan het geschil pas morgen sluiten, want de koper kan vandaag theoretisch gezien nog betalen...(yeah right...)

de ketting negatieve/neutrale feedback, daaraan is niets te beginnen, zo kan je maar herziening voor 5 feedbacks per jaar aanvragen,

in dergelijke gevallen zou een koper echt verplicht moeten worden een geschil te openen om 1) de kans te krijgen om te zien waar er een probleem optreedt, 2) de kans te krijgen om het op te lossen

dat dit ook niet zaligmakend is had ik eerder dit jaar voor, koper was niet gelukkig omdat stripalbums niet allemaal eerste druk waren, ok kan gebeuren, dus stelde ik voor dat hij de albums terugstuurde, en ik zou hem de albums en de verzendkosten vergoeden,
teveel moeite zal hij gedacht hebben, en hopla, 4 negatieve feedbacks na elkaar,

enfin, ge kunt maar uw best doen, maar voor sommige temperamentvolle ebayers ben je nooit niet opgewassen... 😉
Bericht 8 van 14
laatste antwoord

Je hebt nogal veel neutrale feedbacks ontvangen wegens slechte staat , naar mijn mening komt dit omdat je de albums scant ipv een foto neemt . Bij een scan zie je niet goed in welke toestand de rug zich bevindt terwijl dit voor verzamelaars belangrijk is . Ook is het aangewezen om steeds een foto van de achterkant te plaatsen , op de achterkant staat meestal de code n° vermeld + de reeds verschenen uitgaven . Men weet dan meestal onmiddellijk of het 1ste druk is of niet . Een extra foto kost geld , dit kun je oplossen door je foto's te uploaden bij photobucket.com en de link naar de foto's bij je beschrijving te plakken . Op die manier kun je je veel ellende besparen 😉
Bericht 9 van 14
laatste antwoord

Bedankt voor de tip,
wat de neutrale feedback betreft, kan ik je vertellen dat het zeker niet zo was dat al die albus in slechte staat waren, er waren er zelfs bij die zeer goed waren,
de koper was echter gefrustreerd omdat hij leesmapstrips had ontvangen waar hij niets mee kon aanvangen, en waarbij hij beweerde dat dit niet vermeld stond in de beschrijving, en dat er zelfs geen beschrijving was opgenomen bij m'n veilingen...flauwe zever,
waarom zou ik nu naar 1 koper 15 albums in slechte staat opzenden, in tegenstelling tot honderd andere kopers die allemaal tevreden zijn...
Maar 15 neutrale in 1 klap staat wel niet moi op het 'cv' natuurlijk.
Enfin soit, we zien wel verder...
Bericht 10 van 14
laatste antwoord