annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

minimum verkoopprijs

Hallo,

Waarom geen minimum verkoopprijs bij ons in Belgie?
Ik wil een duur stuk verkopen maar wil zeker mijn minimum bedrag ervoor hebben maar ook niet mijn openingsbog te hoog zetten. Ieder ander land kan een minimum verkoopprijs instellen maar wij niet.?:|

Thanks!
Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

minimum verkoopprijs

Bij ebay belgie moet startbod én minimumbod hetzelde zijn (tenzij enkele uitzonderingen),dit is gemakkelijker voor de koper ;hij weet wanneer hij hoogste bieder is dat hij het bedrag moet betalen na winnend aflopen bieden .
Andere websites hebben deze mogelijkheid wel ,mischien daar proberen ?

Gewoon eerlijk zijn (over de minimum verkoopprijs)van in het begin van het bieden vind ik beter.
Bericht 2 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Helemaal met Quasi eens !
Ik kreeg daar vroeger fameus de zenuwen van, van die verborgen minimumprijs.
Na een tijdje deed ik bij dergelijke veilingen zelfs geen moeite meer, maar zocht gewoon verder (eventueel na zoekopdracht te hebben ingevoerd in Mijn eBay)

If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Minimumprijs heeft ook zijn andere zijde hoor: het wekt bij sommige kopers ook nieuwsgierigheid op

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Minimumprijs heeft ook zijn andere zijde hoor: het wekt bij sommige kopers ook nieuwsgierigheid op

Dez nieuwsgierigheid kan ook een aanzet zijn om de gegevens van dit item te gebruiken om een gelijkaardig item verder te zoeken op ebay....maar dan eentje waarvan startprijs en verstopt minimum hetzelfde zijn..
Bericht 5 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

ja, Frits, ik was de eerste keren ook wel wat nieuwsgierig....maar het "foert-gevoel" kwam bij mij erg gauw.
Wat natuurlijk niet voor iedereen geldt...

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Vroeger zette ik deze items op "volgen" of deed ik een bieding van 1€ om mijn nieuwsgierigheid te sussen...
Bericht 7 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Ik kreeg daar vroeger fameus de zenuwen van, van die verborgen minimumprijs.

Sommigen krijgen fameus de zenuwen als ze het einde van een veiling moeten afwachten, en kopen enkel via 'nu kopen'.

Dat is toch geen reden om veilingen af te schaffen ?

Bericht 8 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

@supergiftman : daar heb je misschien een punt, maar ik vind het eigenlijk vooral een kwestie van openheid.

Stel dat ik een winkel binnenstap, en vraag naar de prijs van een voorwerp in de etalage...en de verkoper antwoordt : "Dat moogt gij niet weten...Raad eens ? Als je hoog genoeg raadt mag je het mischien meenemen."
Ja zie, dan zullen er misschien wel nieuwsgierigen gaan raden, en dat is hun goed recht, maar ik ga in elk geval elders shoppen.

Of ze het daarom moesten afschaffen is idd.nog de vraag, maar ik vind het nogal raar dat ze het ooit hebben ingevoerd.

Voor verkoper is er wss. het voordeel van lagere plaatsingskost. Ik wou er maar op wijzen dat er ook nadelen aan verbonden zijn, da's alles. 't Is immers niet slim van potentiêle kopers op de zenuwen te werken.:-)
Je kan natuurlijk hopen dat de menselijke nieuwsgierigheid dit gaat compenseren, maar "kurieuziteitsbieders" zijn volgens mij een beetje te vergelijken met funbieders.
Met alle gevolgen van dien, natuurlijk...

Bericht 9 van 10
laatste antwoord

minimum verkoopprijs

Bij een veiling weet je wel wanneer deze afloopt én je weet dat je dan moet betalen ; je kan dus op voorhand het nodige geld (je maximumbod)opzij zetten tot het einde van de veiling (tot op de seconde bepaald).
Je weet dus als koper dat wanneer je het item niet wint het je eigen "fout" is ,immers te weinig geboden. Je hebt dus geen probleem men de "goesting" van de verkoper om te verkopen .
Voor het systeem met ongekend minimum bestaan er andere websites....
Bericht 10 van 10
laatste antwoord