annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

teruggave beleid - niets waard bij eBay

Voor de eerste keer in 6 jaar eBay'en heb ik een gekocht item (kledingstuk) teruggestuurd omdat het niet paste. Ik deed met met een aangetekende zending en volgens de voorziene eBay-regels en teruggave beleid van de verkoper. Alhoewel ik kan zien dat het pakje is afgetekend, reageert de verkoper niet meer. Het ziet er dus naar uit dat ik mijn 100 euro kwijt ben. Het ergste is dat de verkoper maandelijks zo'n negatieve feedbacks krijgt, waarvan vele wegens niet terugbetaling. Maar omdat het een 'superseller' is en door het grote aantal verkopen de feedbackscore hoogt blijft, doet eBay er ook niets aan. Heel heel triestig. Grote verkopers brengen veel winst op voor eBay, maar de gewone man laten ze in de kou staan.

Bericht 1 van 8
laatste antwoord
7 ANTWOORDEN 7

teruggave beleid - niets waard bij eBay

Als dit een zakelijke verkoper is dan moet hij dit terug betalen, vraag hem/haar nog één keer vriendelijk om de terugbetaling te doen.  Indien niet, neem een copy van al die negatieve feedbacks, z'n naam enzovoort en leg een klacht neer bij het ministerie van economie, FOD, Vande Lanotte. zeer makkelijk te googelen. Ze lachen daar niet mee met zulke praktijken.  Indien het een partikuliere verkoper is (zijn niet terugnameplichtig wat ik oneerlijk vind tegenover de vele zakelijke verkopers) dan laat je hem maar een keer hangen hé.


 


Kijk, wij zijn zakelijke verkopers en je moet het spel eerlijk spelen, wij houden ons aan alle wettelijke regels.  Gelukkig zijn de meeste partikulieren ook eerlijk hoor maar er zit toch wel wat kaf tussen het koren en wij maken dat ook mee.  


 


We hebben een antieke pop gekocht en voor we een bod uitbrachten expleciet gevraagd of hij in orde was en jawel, de bevstiging gekregen in perfecte staat!  Helaas was dit niet zo.  We mochten zelfs niets terugsturen en moesten per overschrijving betalen.  Wij als zakelijke verkopers MOETEN paypal aanvaarden. Partikulieren niet en daardoor hebben ze vaak vrij spel.


 


Wij hebben ons daar al lang bij neergelegd maar m'n man kan daar nog steeds heftig over doen.


 


,-)

Bericht 2 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

hughwitte
Community-lid

Had u het object met PayPal betaald? Communicatie met een superverkoper verloopt niet altijd vlotjes, maar als daar geen oplossing uit de bus komt hebt u dan een geschil geopend in het klachtencentrum van PayPal?



Wat als u uw object niet ontvangt of als het sterk afwijkt van de beschrijving


http://pages.benl.ebay.be/help/buy/item-not-received.html


mvg

_____hughwitte________________
Bericht 3 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

Het is trouwens ongelooflijk triestig welke antwoorden ik van de customer-support van eBay krijg. Allemaal geautomiseerde antwoorden die soms totaal naast de kwestie zijn. Het voelt echt aan alsof je tegen een robot praat. Maar waar het op neer komt, eBay doet dus NIETS om mij te helpen!

Bericht 4 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

behalve geld innen doet Ebay eigenlijk niks en behalve of de goederen verzonden zijn en het bewijs hiervan doet men niks. Dus als men morgen je een papier opzend en kan bewijzen met track en trace dat je deze ontvangen hebt kun je niks doen...:-(

Bericht 5 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

Ik had het object met Paypal betaald en ik heb een klacht geopend maar deze is onmiddellijk door Paypal afgesloten met als antwoord:



We're unable to decide this claim in your favor at this time. PayPal's Buyer Complaint Policy applies to the shipment of goods but not to disputes about merchandise quality.



Niets aan te doen dus. Ik vrees dat ik mijn euros kwijt ben. In ieder geval zal ik elke vestiging van de verkoper aanschrijven zodat ze op de hoogte zijn van de praktijken van hun eigen officiële webshop!

Bericht 6 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

Bedankt voor uw reactie! Het is inderdaad een zakelijke vekoper maar spijtig genoeg in de UK gevestigd. Ik heb al contact opgenomen met de politie en zei zeggen me dat er sowieso weinig zal gebeuren omdat de verkoper in het buitenland zit.



Ik ben dus machteloos ...

Bericht 7 van 8
laatste antwoord

teruggave beleid - niets waard bij eBay

hughwitte
Community-lid


Ik had het object met Paypal betaald en ik heb een klacht geopend maar deze is onmiddellijk door Paypal afgesloten met als antwoord:


 


We're unable to decide this claim in your favor at this time. PayPal's Buyer Complaint Policy applies to the shipment of goods but not to disputes about merchandise quality.



Wat ik raar vind, is dat men hier spreekt over PayPal's Buyer Complaint Policy (beleid inzake klachten van kopers), dat alleen een terugbetaling deed bij niet ontvangen object en niet bij afwijkende object, en dat gebruikt werd voor objecten die niet in aanmerking kwamen voor de PayPal kopersbescherming (PayPal buyer protection).



Ik weet niet hoe lang geleden de verkoper het pakje reeds terug ontvangen heeft, maar een verkoper die vorige maand 2000 transacties per dag verzorgde werkt ongetwijfeld met personeel, en in deze drukke kerst en nieuwjaarsperiode kan het een tijd duren voordat men iets terug hoort van deze verkoper. Dus best nog eens aandringen bij de verkoper op (re)actie nu deze kerst en nieuwjaarsperiode ten einde loopt.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 8 van 8
laatste antwoord