Ik verkoop momenteel een object via bieding en krijg via mail een vraag van een potentiele koper. Deze man komt uit Afrika en zou het object willen kopen. vaste prijs.
Als ik hier intresse voor heb, moet ik dan mijn bieding "vroegtijdig stopzetten"?
een voorbeeldje van "nigeriaanse fraude".
Eerst de verkoper (jij) contakteren om item te kopen .
Daarna vragen om het te verzenden naar nigeria (of een ander land).bvb voor de verjaardag van iemand uit zijn familie ....ze verjaren daar wel elke dag.
U krijgt dan een bericht van een "bank" dat ze je geld blokeren tot je bewijs van verzending stuurt.
Al tegengekomen :"bank van ebay" ,"bank van paypal" beide bestaan natuurlijk niet.Ook bank van de paashaas ,kerstman of sinterklaas bestaan niet.
Nadat je bewijst dat het verzonden is verdwijnen de oplichters (zij betalen nooit):je verliest dus je item en de verzendkosten.
Ik zou dat niet doen,kan oplichting zijn.
Blokkeer die koper en reageer niet op zijn vraag
groot gelijk siemenpoes dit bespaart alle elende.
Kijkt dan echt niemand nog naar TV? Dit zat onlangs in't lang en breed - ja, zelfs met volledige medewerking van een nigeriaanse oplichter die zijn werkwijze demonstreerde - in een TV-programma "Opsporing Verzocht" of zo ietske
Tja, de examens zullen niet schitterend geweest zijn zeker?
Dank je radiocaruso, ik heb het alleszins wel gezien en vond het eigenlijk wel onvoorstelbaar hoe die mannen in Nigeria te werk gaan en hulp krijgen van pakweg diegenen die ervoor zouden moeten zorgen dat Western Union veilig is.
Maar ja, in dergelijke landen zal elk beetje "smeergeld" al aanlokkelijk zijn zeker?