annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

zakelije adres gegevens open en bloot , kan dat ? lezen graag en hulp

och nog voor de zekerheid hier posten ook:

hallo, is mijn eerste post hier.
ik heb me een zakelijk account gestart met alles erop en eraan , btw nr,.....

Reeds na enkele dagen stond hier iemand na 22u op de stoep met de vraag of hij mijn object niet rechstreeks kon kopen. Ik schrok me een bult, bleek dat ie gewoon het adres onderaan de aanbieding had gevonden.Het was notabene mijn tweede aanbieding !!

Nu is mijn vraag , kan ik die gegevens verbergen , of dat alleen de winnende bieder die ziet verschijnen ofzo.

Niet dat ik een winkel of opslagplaats met goederen heb , alleen wil ik nu en dan wat spulletjes verkopen op een eerlijke manier.
Het kan toch niet dat je powersellers ziet die duizenden feedback scores hebben en waarschijnlijk onder particuliere vlag varen, daar je hun gegevens niet ziet , terwijl ik het op een eerlijke manier wil spelen, maar me toch nog veilig in mijn huisje wil voelen.
Privacy , you know.

En moet ik echt als btw plichtige een zkleijk account hebben als ik slechts nu en dan iets wil te koop zetten.
Bericht 1 van 2
laatste antwoord
1 ANTWOORD 1

zakelije adres gegevens open en bloot , kan dat ? lezen graag en hulp

Als handelaar eerlijk starten op eBay impliceert het naleven van Belgische wetgeving. ‘Overeenkomsten op afstand’ of de artikelen 78 tot 83 van de wet op handelspraktijken dienen te worden nageleefd. De identiteit en adres van de verkoper (geen postbus!), enz. dienen vermeld te worden in elke aanbieding. Ook het teruggavebeleid wordt best opgegeven, wat kan en mag staat in artikel 80 (verzakingsrecht).

Bovenvermelde paragraaf zal je zo duidelijk niet aantreffen in de hulppagina’s van eBay, ook zal je vaststellen dat een minderheid van aanbieders de Belgische handelspraktijken correct naleeft. eBay heeft eigen regels, geen enkel handelsplatform verplicht zijn leden bovenvermelde wetgeving na te leven.

zakelijke adres gegevens open en bloot , kan dat ? lezen graag
en hulp ???

De enige hulp bestaat erin te vermelden dat je als handelaar op eBay correct kan aanbieden.
Graag leest men op dit forum niet dat het niet naleven van wetgeving zowel voor handelaar als particulier vroeg of laat resulteert in boetes en/of regularisaties (retroactief met bijberoep ingeschreven worden).
Bericht 2 van 2
laatste antwoord