annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Negatieve feedback, koper wil niet terugsturen voor een refund! HELP

Hallo,

 

een 2 weken geleden heb ik een lot verkocht via Ebay voor 30 euro en verzendkosten gratis. Het ging allemaal vlot, koper had geen vragen of dergelijke. Daarna krijg ik een email waarin hij zegt dat ik het lot niet goed genoeg beschreven had, waar ik niet akkoord mee was. Een paar dagen later kreeg ik negatieve feedback, dus e-mail ik de koper en vertel hem dat hij het lot terug moet opsturen zoals hij het aangekregen heeft, en de negatieve feedback moet opheffen en zo dus zijn geld helemaal terugkrijgt. Nu krijg ik een email dat hij akkoord gaat het lot te versturen, maar enkel een deel van het lot, voor dezelfde prijs van 30 euro. En ik zou ook de verzendkosten van 7euro moeten betalen. Als ik dit niet doe, laat hij de negatieve feedback staan. En als hij nu zijn geld terug ontvangt, stuurt hij het pakket op en verwijdert hij de feedback.

 

Dit klinkt als een gedwongen beslissing voor mij. Zijn negatieve feedback heeft mijn percentage drastisch naar beneden gehaald, en nu moet ik extra bij betalen dan ik ontvangen heb zodat ik dit kan opheffen? Pff...

 

Mvg,

Belgium_online

Hele onderwerp weergeven

Hoi belgium_online,

 

In de meeste gevallen kan feedbackcommentaar die u hebt gekregen niet worden verwijderd. Omdat feedback altijd subjectief is, kan eBay dergelijke commentaren niet bewerken of op juistheid controleren.

Wel gelden er een paar basisregels om ervoor te zorgen dat er geen misbruik wordt gemaakt van dit systeem. In een aantal beperkte gevallen kunnen we feedbackcommentaar verwijderen, als blijkt dat deze regels zijn geschonden.

 

Als u denkt dat de feedback die u hebt gekregen onterecht is, kunt u het volgende doen:

 

1) U kunt op de feedback reageren (ik zie dat u dit reeds gedaan heeft):
Meestal lezen andere leden de negatieve en neutrale feedback in uw feedbackprofiel voordat ze beslissen om zaken met u te doen. Oneerlijke feedback is makkelijk te herkennen. Door een beleefde en waarheidsgetrouwe reactie op zulke feedback te geven, kunt u uw kant van het verhaal vertellen en geeft u andere leden de mogelijkheid om een eigen mening te vormen.

 

2) Als verkoper kunt u de koper vragen om zijn negatieve of neutrale beoordeling te wijzigen.

3) U kunt een klacht indienen wegens laster
Als u denkt dat de feedback die u hebt gekregen lasterlijk is, kunnen wij deze verwijderen. Hiervoor moet u een klacht wegens laster indienen die uw vermoeden bevestigt.

 

4) Vraag eBay om de feedback te verwijderen
U kunt feedback alleen laten verwijderen als deze in strijd is met ons feedbackbeleid.

 

 

Een vraag stellen