pakje niet aangekomen bij koper
- Abonneren op RSS-feed
- Alle onderwerpen als nieuw markeren
- Onderwerp als gelezen markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Printervriendelijke pagina
- Ongepaste inhoud melden
op 28-08-2011 17:33
Hallo, daarnet kreeg ik een bericht van een koper, die 3 weken geleden ongeveer een object gekocht heeft, dat ze het nog steeds niet ontvangen heeft...
Ik heb het object wel degelijk dezelfde dag nog verstuurd, ( wel met gewone verzendpost).
Ik heb haar een mail gestuurd dat ik het verzonden heb op 04/08/11, direct na haar betaling te hebben ontvangen, naar het adres dat op ebay vermeld staat.
Nog nooit meegemaakt dat iemand zijn pakje niet toekrijgt, dus heb ik even mijn bankuittreksels erbij genomen, en daar staat een ander adres op van de koper!
Maar ik heb het naar het adres verstuurd dat op ebay zichtbaar is...
Is dit nu mijn fout en moet ik haar het geld vergoeden? Of ligt deze fout niet bij mij? Ik verzend altijd naar het adres aangegeven op ebay, nooit wat er op het bankuittreksel staat...
graag jullie antwoord aub! Met dank, groetjes quincy4039
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Abonneren op RSS-feed
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
Dat het verzendadres verschillend is van het adres op je bankuittreksel is niet zo verwonderlijk hoor.
Ik krijg vaker kopers "over de vloer" waarbij dit gebeurt.
Het kan bvb perfect dat ze het adres van hun werk doorgeven als verzendadres omdat ze nooit overdag thuis zijn maar dan kan je dit ook meestal zien omdat er dan vaak een bedrijfsnaam bij vermeld staat.
Indien het echter beide om verschillende particuliere adressen gaat, dan is dit uiteraard een groter probleem...
Indien je met Taxipost zou verzenden, dan zou het pakket normalerwijze moeten terugkeren naar afzender (na 2-3 weken) gezien de postbode in theorie moet afleveren aan de geadresseerde. Wat echter niet wil zeggen dat het steeds gebeurt: soms worden paketten die in de brievenbus passen, al dan niet geplooid, gewoon in de breivenbus gedropt (wat ze normalerwijze niet zouden mogen doen)
MAAR... voor zover ik het goed begrijp, heb je niet als Taxipost-pakket maar als niet-genormaliseerde zending verzonden en dan moet je al hopen dat
- de koper zijn post laat doorsturen naar zijn nieuw adres of...
- ... de ontvanger (de huidige bewoner van de woning op het verzendadres) het pakket terug aflevert bij de post als "geadresseerde woont niet op dit adres". In dit geval komt de zending ook terug naar jou.
Nu, gezien de zending (nog) niet terugkeerde, kan je nog even wachten tot eind deze week voor een binnenlandse zending, misschien wel langer voor internationale zendingen.
Wat zou ik wel doen? Blijven communiceren met de koper maar wel via het ebay-berichtensysteem, niet erbuiten!
Zeker ook de mail met het gebruikte verzendadres behouden! Of op zijn minst een printscreen maken van de aankoopgegevens.
Die kunnen later nuttig zijn bij het eventueel ontvangen van een negatieve feedback. Indien je er zo eentje zou krijgen, heb je nog altijd de mogelijkheid om aan ebay te vragen deze te verwijderen. De koper gaf u immers foutieve informatie (= verkeerd adres) waardoor dit probleem ontstond.